Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan någon hjälpa mig med Trillian?


MrT76

Rekommendera Poster

Jag har problem med Trillian.

Först så uppdaterade jag programet, när sen startade det så skulle jag logga in och här började problem för mig... Eftersom jag inte kommer ihåg lösenordet/inloggningsnamnet.

 

Jag har avinstallerat programet, men när jag sen installerar det igen så frågar den direkt efter lösenordet.

Så kanske lyckas ja inte få bort alla Trillian filerna eller så är det något annat som strular...

 

Någon som kan hjälpa mig att få igång programet igen?

 

/Thobbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du?

Tydligen begär den ett lösenord när Trillian ska startas...

Och det har ja glömt...

:-/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
thobbe76 skrev:

Hur menar du?

Tydligen begär den ett lösenord när Trillian ska startas...

Och det har ja glömt...

:-/

 

Programmet är inte så snällt att du har möjlighet att få lösenordet skickat till dig om du klickar på t ex "Glömt lösenordet?" ?

 

Annars får du starta ett nytt konto och notera lösenordet du ger.

Kontakterna hoppas jag du sparat. Ska väl ligga i profilen som du hittar i programmappen.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakter och allt annat ligger i en XML-fil så det är inget problem. Men för att få logga in på de olika nätverken (MSN, ICQ, ...) behövs ju anv'ndare/lösenord. Dessa är inte knutna till Trillian utan till respektive tjänst.

 

Min Trillian (3.1 Pro) kräver inget lösenord när jag startar den men det kan ju vara en inställningssak.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lyckats ominstalera trillian nu...

Raderade allt som hade ett namn på Trillian i datorn först...

Det stämmer som du skriver, lizardKng att när man startar om Trillian så kräver den inte kräver ngt lösen i pro 2,0. Pro 3,1 som ja har nu har ja inte startat om o testat än...

 

Men när ja skulle logga in efter uppgraderingen sist, från 2,0 till 3,1 så krävde den ett lösen.

Jag blev inte klok på vad det var för ett lösen, för det var varken min Yahoo, MSN eller ICQ login som fungerade.

 

Jag har tittat runt i den ja instalerade nu för att hitta var det står ngt om Trillians eget lösen, men ja hittar inget...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trillian försöker ju koppla upp sig mot de tjänster man ställt in när man startar Trillian.

 

Men om du tagit bort alla inställningar är det ju knepigt att den ändå frågar om något. Mina inställningar ligger under Documents And Settings/(inloggningsnamn)/Trillian

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...