Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Modeminstallation

G Johansson

Recommended Posts

G Johansson

Jasg får inte nåt av mina modem att fungera med win 2000. Jag har kollat allt tror jag. Det beror inte på nån utav com portarna eller kabeln mellan modem och port. När man skickar en fråga till modemet för att se dess värden t.e.x. så ser man på modemet att den uppfattar frågan men av någon anledning skickar den inte något svar.

Jag har inte använt riktiga drivrutiner utan standard drivrutiner. Jag har plug & play modem men win2000 kan inte hitta modemet ändå...

Tacksam för hjälp snart

//*'Fantomen'*\cgaj@hotmail.com

Rikard Ståhl

Bara som tips, om du inte redan har prövat det, slå på modemet innan du startar datorn.

G Johansson

Jag har provat med både Aceex 56 flex och ett telix v90 modem.

Modemet är påslaget innan jag startar datorn.

Det är väldigt irriterande att det inte funkar speciellt med tanke på att båda modemen är plug & play och funkar super med gamla win 98.

OBS: båda modemen fungerar så det är inget hårdvaru fel av något slag

Tack

G Johansson

Nu visar det sig att modemet inte fungerar i win 98 heller. Jag tror att jag blir galen på det här...

oscar magnusson

Jag kör med ett Aceex 56K som jag flashat till V.90. Fungerar finfint.

Men det kan vara väldigt bråkigt om man

slår av och på modemet när Win 2k är startat. Då är det bara att starta om datorn för att få det till att svara igen.

MVH

................................

Oscar Magnusson, Ystad

oscar magnusson

Jag kör med ett Aceex 56K som jag flashat till V.90. Fungerar finfint.

Men det kan vara väldigt bråkigt om man

slår av och på modemet när Win 2k är startat. Då är det bara att starta om datorn för att få det till att svara igen.

MVH

................................

Oscar Magnusson, Ystad

G Johansson

Det är så här:

Om jag skickar en fråga till modemet för att se dess inställningar t.ex. så kan man se att frågan når modemet (det blinkar) och man kan även se att modemet svarar (det blinkar på send oxå) men av nån anledning så kommer inte svaret till mig. Jag har som sagt provat med två modem och båda com-portarna och det känns otroligt att båda mina com-portar skulle vara trasiga. Jag har kollat så jag inte har brytit några piggar eller liknande så nu har jag slut på ideér.

Det känns jobbigt

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...