Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VLC media player funkar inte


mc-d

Rekommendera Poster

Hejsan, har använt mig av programet VLC media player ett ganska bra tag nu, men det har efter en omformatering slutat funka.

Bild är som det ska men det är ljudet det är fel på.. brusar och tjuter som bara den.

Det kommer också nått med directX output eller input runt själva rutan där filmen spelar vilket inte var där förrut.

Jag har laddat ner hur många olika VLC's som helst men alla har samma problem så kanske nån där ute kan hjälpa mig?

TACK!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar på att själva problemet ligger hos VLC.

 

Har du de senaste drivrutinerna för ljudkortet?

 

[inlägget ändrat 2005-08-20 02:12:37 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det har jag, men det funkar bra att spela upp video med ljudet i andra program det är bara VLC som krånglar..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej så här ligger det till..

jag har testat runt lite med olika filmer och nu märker jag att när jag ska spela upp film i vilket program som helst på datan så kommer det inget ljud.

Bilden é bra men ljudet finns inte, bara på VLC men där brusar allt.

Ljudkortsdrivrutiner.. hmm jag har högerklickat på ljudkortet i system mappen sen på uppdatera drivrutin sen bara tryckt "nästa", är det något mer som skall göras ?

sätta in skiva eller något.. ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Jag trodde jag löste problemet med hjälp av att hämta nya ljud codecs men det visade sig att det "trasiga" ljudet i VLC kvarstår, hmm någon som har någon lösning ännu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur är det i andra spelare efter uppdaterade codecar?

 

VLC i sig är oberoende av codecar på datorn, en uppdatering av programmet är vad som krävs där.

 

VLCs inbyggda stöd bygger på samma rutiner som ffdshow (som kan användas av vilken spelare som helst som nyttjar DShow för uppspelning)

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra spelare fungerade fint till igår då alla codecs verkade krasha.

MPG codec verkar ej finnas kvar på datan längre :S

Men mitt VLC-ljud-problem har varit sen jag köpte denna data!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett codec paket du installerat? Släng då ut det. Orsakar ofta problem.

 

Ffdshow är en enhet som stöder många olika format, bland annat MPEG2.

Zoomplayer är en bra spelare.

 

VLC har jag ingen erfarenhet av.

 

Men min misstanke vad gäller VLC-problemet är att du ej har uppgraderade drivrutiner. Då tänker jag på ljudkort, grafikkort och DirectX.

 

Kontrollera dessa och se även till att du har senaste version av VLC installerad. Sista kontroll är vilken kanal som VLC använder för uppspelning. Kanske finns någon inställning där vad gäller digitalt ut eller 5.1 ljud? Jag vet ej.

 

 

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...