Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Treo 650 uppgradering


Maruda

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har dumt nog köpt en operatörsbunden Treo 650 hos Telia. Denna smartfån lider av diverse barnsjukdommar. Det finns en uppdatering till nyare programvara..men palm säger att den inte funkar på opertösrsbundna telefoner. Telia är ju rätt tröga på en del håll, butiken får inte på något sätt möjlighet att låsa upp telefonen även om dom vill. Inte heller får dom kontakt med produktansvariga för att få uppgift om när uppgraderinge görs tillgänglig eller om den funkar i alla fall.

Felen är att de bootar om då och då, dålig minneshantering samt tämligen dåligt ljud. Allt detta lär fixas med uppdateringen.

 

Är det någon annan som råkat ut för detta och vågat sej på att göra uppgraderingen ändå? Eller kanske låst upp den hos någon verkstad?

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag funderar också på en Telia-låst Treo 650. Har du testat att uppgradera den ännu?

 

Jag hittade nämligen en sida på Palm.com som verkar lovande:

http://makeashorterlink.com/?P202215FB

 

Där står det t.ex. på sjätte raden i tabellen att om man har en "Unlocked GMS or Other Service Providers" så ska man använda den vanliga Treo Updatern.

 

Dessutom står det att man gör inte sönder Treon genom att prova med fel uppgradering.

 

EDIT: Jag bytte ut den sanslöst långa URL:en till en kortare...

[inlägget ändrat 2005-10-10 23:05:07 av Liljeberg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, här besvarar jag mig själv. Jag tänkte bara att för sakens skull berätta att jag köpte en Telia-låst Treo 650. Mjukvaran i den var 1.06-ROW vilken betydde att den var uppgraderbar med den som heter Treo GMS Unlocked. Nu har jag version 1.13-ROW och allt fungerar finfint.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte uppgraderat än men nu vågar jag ju det. Jag är något sur på Telia som ej kunnat ge något som helst svar på denna fråga trots (eller p.g.a.) massivt tjat från mej.

 

Hoppas allt går bra :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jo det gick bra ! Jag hade 1.06-ROW .

Nu är jag uppgraderad. Nu ska jag bara få igång mina bluetoothkopplingar (sync och headset). Men det funkar nog bra.

 

Tack för att du hittade den sida jag inte hittade. Dessutom tack för shortlink-sidan! Liten trevlig nyttighet!

 

/m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag ville bara säga det finns en ny uppdatering till Treo 650. Mjukvaran blir då 1.20-ENA (ENA=Europe North America).

 

Telefonen känns betydligt snabbare och det sägs att den blir stabilare samt att ljudet är bättre. Läs mer på Palms support-sida: http://euro.palm.com/europe/en/support/index.html

 

Jag har uppdaterat för en stund sedan och allt verkar funka bra!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Christoffer Bernhardsson

Har ni lyckats låsa upp dom?

Min e låst till telia. Jag kunde uppdatera men den var fortfarande låst.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, uppdateringen påverkar inte operatörslåsningen. Jag har inte haft anledning att försöka låsa upp min Treo, Telia funkar bra tycker jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christoffer Bernhardsson

oki.

 

För ja köpte en 650 som är låst till telia å jag har vodafone..

Inga tips på hur ja kan låsa upp den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christoffer Bernhardsson

Ngn som har testat den?

Hört att det ska finnas en hel del skojjare.

 

gärna mer länkar till andra som funkar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...