Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installation av D-link DE-528


Hellpig

Rekommendera Poster

Datorn känner av att det är installerat o menar att det funkar men när jag startar upp datorn så får jag meddelande om att följande filer saknas:

 

vnetsup.vxd [i DOS]

vredir.vxd [i DOS]

dfs.vxd [i DOS]

msnp.dll [i Windows98]

 

Har inte hunnit prova om kortet funkar ännu och när jag installerade drivrutiner osv så var det många filer som inte fanns på w98-CD:n. Jag vet inte vad ovanstående filer skall göra och vet inte... någonting egentligen. Någon som har några tips eller råd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Prova detta.

 

1. Ta bort alla inställningar om nätverkskortet och dess tjänster.

 

* Starta om

 

2. Sök i registret och ta bort referenser till filerna.

 

* Starta om

 

3. Om nu du inte får upp fel med. i DOS och i Windows installera om NIC och de Nätverk tjänster du vill ha.

 

* Starta om

 

4. Färdigt…

 

Lycka till = )

 

 

-----

MVH

/C

 

[inlägget ändrat 2000-07-01 17:09:51 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Du sa att du datorn inte kunde hitta en del filer under installationen. Ibland så får man hoppa mellan katalogerna för att hitta rätt filer. En del av filerna hittas bland cab filerna och en del på tillverkarens diskett eller liknande. Så man brukar ibland få hoppa runt lite och hämta filer. Har man hoppat över nån fil som man inte hittade så brukar det bli sådär.

 

/Johan

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper inte vad jag gör, Installationen frågar efter Win98-CDn men där finner den ingen av filerna. Dock funkar kortet / uppkopplingen nu men man fick även gå in in registret o ändra en del som pekade olika olika VXD-filer. Annars blev det en massa knapptryckningar vid uppstart. Konstigt är det i alla fall o jag kan väl nämna att jaghar testat win95/win98 o Win2000 vid installationen utan större framgång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...