Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ominstallation av XP


steffo73

Rekommendera Poster

Jag har 2st hårddiskar, på vilka jag har lagt alla program som jag har. Nu har jag köpt en 3:e som jag ska lägga XP på. Min fråga är: Hur får jag tillbaka alla program till Startmenyn samt i Aktivitetsmenyn (raden längst ner till höger, vid klockan. Kanske en dum fråga men jag vill gärna veta.

 

Tacksam för svar.

Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte bara flytta programmapparna rakt av till en ny disk, eftersom alla referenser i registret då tappas (vilka iofs kommer tappas ändå, om du gör en ny installation av XP).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Min fråga är: Hur får jag tillbaka alla program till Startmenyn samt i Aktivitetsmenyn (raden längst ner till höger, vid klockan. Kanske en dum fråga men jag vill gärna veta.

 

Det brukar dyka upp automatiskt när du installerat alla dina program i ditt nyinstallerade XP.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren. Men saken e den att på min förra hårddisk hade jag endast XP inget annat. Alla andra program som jag installerade lade jag in på en annan disk. Det kommer att vara likadant på den nya disken. Och vissa av programmen hamnade på menyen längst ner till höger och vissa hamnade i startmenyn.

 

Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
steffo73 skrev:

Tackar för svaren. Men saken e den att på min förra hårddisk hade jag endast XP inget annat. Alla andra program som jag installerade lade jag in på en annan disk. Det kommer att vara likadant på den nya disken. Och vissa av programmen hamnade på menyen längst ner till höger och vissa hamnade i startmenyn.

 

Du får dra genvägar i så fall.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...