Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
lejoheno

Adressboken i Outlook Express XP

Rekommendera Poster

lejoheno

Min huvuddator funkar inte. Den blir förhoppningsvis reparerad i slutet på denna månad. Tills dess sitter jag här på min reservdator och försöker hålla ut. Det går relativt bra men en sak börjar jag sakna alltmer och det är min adressbok. Jag har lyckats bevara den genom flera ominstallationer genom att kopiera över en fil som heter "mitt namn.wab~" och som ligger i C:\Documents and Settings\mitt namn\Application Data\Microsoft\Address Book

Nu funkar detta av någon anledning inte längre? Vad gör jag för fel? Måste jag aktivera mitt Outlook Express konto först innan den nya filen funkar? Det är ju något jag hellst vill undvika då jag ju inte vill ladda ner mail till två olika datorer. Därför håller jag mina mail på webben och hos UPC/Chello så länge jag bara kan.

Det här med export och import av adressboken har jag aldrig fått kläm på. När jag exporterat vilket man väl först behöver göra så får jag bara upp en dialogruta som säger att exporten är utförd men inte var den lagt sig någonstans och inte heller vad filen heter. Man måste ju spara exporten på någon flyttbar enhet för annars är ju hela grejen meningslös.

Jag blir så less för det här med att byta wab-fil har ju funkat helbra innan :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stefan Eklinder
Det här med export och import av adressboken har jag aldrig fått kläm på. När jag exporterat vilket man väl först behöver göra så får jag bara upp en dialogruta som säger att exporten är utförd men inte var den lagt sig någonstans och inte heller vad filen heter. Man måste ju spara exporten på någon flyttbar enhet för annars är ju hela grejen meningslös.

Du ska under exporten av adressboken kunna välja var du vill spara adressboken, som är exporterad.

När du sedan ska ha tillbaka den igen så väljer du importera, och hämtar adressboksfilen. Utför sedan åtgärden.

Wab-formatet har inte jag heller lyckats ordentligt med. Brukar därför köra i textformat när jag använde Outlook. Vilket jag inte gör längre nu.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

- Albert Einstein

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lejoheno

Ja så borde det vara men så är det inte för mig. En kompis till mig påstod att Office 2003 är bättre därvidlag. Ingen som vet var exportfilen lägger sig så jag vet var jag kan finna den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
bmhson

Hej

Jag antar att du har ändrat så att dolda filer visas och sen sökt efter en fil som heter .wab??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lejoheno
Jag antar att du har ändrat så att dolda filer visas och sen sökt efter en fil som heter .wab??
Ja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lejoheno

Jag har fixat det nu eller rättare min kompis fixade det ;-)

Jag tog miste på fil helt enkelt och försökte flytta över arbetsfilen och då funkade det ju inte.

Det här är alltså ett bra sätt att göra det på. Har flyttat till två datorer nu och inga problem alls.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...