Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win Amp fråga


prM

Rekommendera Poster

Hur funkar senaste Win Amp , 2.62 är det nog om det inte kommit nån nyare.

Jag använder fortfarande den gamla 2.23 som inte var gratis....och är nöjd med den men en sak stör mig till för.....

Och det är att jag inte fattar hur jag ska få låtarna listade i bokstavsordning efter filnamnet när jag h-klickar på en mapp och väljer "Play in Winamp".Finns där nån simpel lösning på detta som jag missat?Ofta är det ju så att man missar det mest självklara.

Och hur funkar detta i senaste Win Amp ?

Hade nån av dem första gratisversionerna innan men där kunde man bara lägga till alla låtarna i en mapp när man klickade på +file knappen och det var ju klart störigt.

 

Så till frågan hur funkar den nya versionen ?

Bättre eller sämre?

Mest det här med filordningen som spelar in.

 

Svar med påpekanden typ:

Testa Real Jukebox eller vad den nu heter undanbedes.....jag är allergisk.

 

Vill ha en enkel och funktionell mp3 spelare som spelar musik det är allt,typ Win Amp då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har inte WinAmp längre men jag har för mig att i "Playlisten" så finns det väll ett alternativ så att du kan välja att sortera efter låttitel, filnamn mm. Tror att du trycker på andra knappen i från vänster och sen alternativet längst upp.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sen jag frågade men tack ändå för svaret.

Men nåt skumt måste det va med gratisversionerna för dom låter faktiskt sämre här än den gamla versionen jag har,lite burkigae ljud på nåt sätt och det är inte inbillning heller :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det var så här. När WinAmp först var gratis så var det den här dekodren som det är nu, men sen blev Nullsoft stämda för att de använde den utav det företaget som "ägde" den pga nånting. Så då bytte man dekoder och blev samtidigt tvungna att ta betalt för programet. Sen tror jag att de fick använda den första dekodern igen och kunde göra WinAmp gratis.

(Rätta mig om jag har fel)

 

Själv använder jag istället Sonique för att den låter bättre än WinAmp.

www.sonuque.com

Men det kanske beror på vad man har och lyssnar med, är det bara datorhögtalare så har det väll ingen betydelse (låter lika dåligt med alla :)) Själv kör jag via stereon och ett "SB Live Player 1024" ljudkort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren jag ska testa Sonique och se om det låter bättre än Win Amp 2.23.

Jag har med ett "SB Live Player 1024" kopplat till "Desktop Theatre 2500" och det låter hyfsat bra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju ett riktigt skitprog ni lurade på mig :)

Krångligt att använda men det lär man sig säkert,men det klarade inte att spela upp alla mp3:or jag har och det tyckte jag var lite märkligt faktiskt,vet inte vad det berodde på,provade lite olika typer 128,160,192,256 en del gick andra inte ....

Tror jag håller mig till Win Amp ett tag till,lite bättre gränsnitt på det anser jag.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...