Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

behöver hjälp


galina

Rekommendera Poster

Har precis kommit till samma uppgift

Jag misstänkte att det här var skoluppgifter som florerat här den sista tiden. Får ni inte hjälp av lärarna på skolan?

 

Hursomhelst, jag har svarat på en nästan identisk uppgift i en annan tråd, använd den som ledning (lite måste man tänka själv): //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=735220

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

"Får ni inte hjälp av lärarna på skolan?"

 

 

man ställer frågor till dem via mail,men man får aldrig något svar:(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man ställer frågor till dem via mail,men man får aldrig något svar:(

Det var dåligt! Nå, hoppas att du får hjälp av mina svar i den andra tråden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man ställer frågor till dem via mail,men man får aldrig något svar:(

 

Distansundervisning?

 

Vilken skola?

 

Kan vara intressant för andra att veta vilken skola det är som inte stöder sina elever i undervisningen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Distansundervisning?

 

Vilken skola?

 

Kan vara intressant för andra att veta vilken skola det är som inte stöder sina elever i undervisningen...

 

Internetmatte från KTH. Det är två kurser (3+2 poäng). Kurserna inehåller repetition från gymnasie och förberedande till högskola.

Jag läser också det och kan säga att lärarna där kan ibland vara lite sega på att svara. Ni här är mycket effektivare :-)

 

Eftersom det är repetition säger det att man borde lärt sig allt det här på gymnasiet, men det är säkert 20-30% av kurserna som jag aldrig sett förut.

 

Har dock bara inlämningsuppgift kvar på första kursen. Den handlar om förkortning av bråk. Euklides algoritm och kedjebråksutveckling, som jag aldrig använt mig av/hört talas om innan. Fattar inte så mycket av det och de vill att man ska motivera varför det alltid går att förkorta på det sättet...

 

Aja får väl traggla vidare och se om jag kommer på något smart.

 

Till er som läser de här kurserna. Keep up the good work! En del tal är helt mogo, men de går att lösa =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går samma skit och har nu bara en enda uppgift kvar på som dock är omöjlig:

 

Grafen till sambandet z = 5x^2 + 5y^2 - 7 skär xy-planet längs en kurva.

Denna kurvas längd kan skrivas som p(p/q)^0,5

Räkna ut längden av kurvan och finn p och q.

P=? Q=?

 

Har hållit på med den hur länge som helst och fattar verkligne ingenting så det skulle vara fint om man kunde få lite hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...