Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Amitech 19" modell 642


Lucifer666

Rekommendera Poster

tjenare på er!!!!

 

Har ett litet problem med min skärm, jag kör 1280*1024 i upplösning utan problem funkar skitbra, men varje gång ja startar om burken så går upplösningen ner till 800*600. vad beror detta på lr är nån som ja glömt att göra för att den ska stanna i den upplösning ja vill ha. lägger med en länk till skärmen

http://www.amitech.dk/

 

M.V.H.Kjelle

 

[inlägget ändrat 2005-08-11 14:38:44 av Lucifer666]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Glömt att klicka Verkställ när du ändrat upplösningen?

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är operativsystemet som bestämmer vilken upplösning det kör / försöker köra på skärmen. Dvs det blir vad jag ställt in eller skärmen blir svart om skärmen inte hänger med.

Som jag ser det.

Men du kör väl XP? Grundupplösningen är 800x600 vad jag sett.

 

Har du ställt in egenskaper för din skärm i XP? Kanske tror XP av nån anledning pga av automatisk eller ingen information om din skärm att den bör köras i 800x600 för säkerhets skull.

Grafikkortsdrivare, vilket grafikkort har du. Vilka drivare. Som vanligt ladda ner de senaste till ditt grafikkort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GeForce 2 MX/MX400.

Jag har haft problem med kortet innan men inte att de ändrar upplösningen av sej själv....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhhh där hängde ja inte med för 5 öre vad du skrev, du menar de vanliga inställningar man gör för skärm i kontrollpanelen?????

 

Finns inget annat vis att ställa in upplösningen, det är bara extremt gammla skärmar som i sånna fall inte kan köra grund inställning.

 

Ja kör geforce 2 mx/mx400 och drivare 71,89 kan inte köra me de senaste funkar inte på vissa spel ja kör........

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...