Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Disketter

Tobias Josefsson

Recommended Posts

Tobias Josefsson

Fy f*n vad jag avskyr disketter. Fel, jag hatar disketter. De har tyvärr överlevt sig själv och är så föråldrade så jag hittar inte ord. ÅÅÅÅÅÅH vad jobbigt det är när de går sönder stup i kvarten!

Någon som håller med???

/Tobbe

Hans Pedersen

Någon som inte håller med?!

Tyvärr finns det t o m idag fortfarande saker som 'kräver' disketter. :(

T ex nätverksinstallation, kopiering av väldigt små filer, det är lite jobbigt att köra igång Easy-Cd-Creator för att bränna en fil på ett par meg...

Men men, nån dag kan man säkert använda Bluetooth för att skicka små filer till mobilen för att sedan ta med det hem... Man kan ju alltid hoppas. :)

Hans:P

Tja, minsta cd jag bränt var på 600 kb :)

drivrutin till bärbar som jag inte hade disketstation till....

drivrutinen var till nätverkskortet...

-----

MVH

/C

• 1 month later...

Jag får verkligen hoppas att du menar ibland.

Jag hatar disketter.

De är långsamma, rymmer knappt nånting och går sönder hur lätt som helst. Dyra är de också. Per MB alltså...

Tack och lov att i alla fall ett företag har tagit bort sina diskettstationer på alla sina datorer (ja, jag snackar om Apple)!

Länge leve små portabla lagringsmedium.

Nån som har testat ThumbDrive förresten?

Den verkar fräck!

Jo visst Thumbdrive verkar vettig. Men den kommer aldrig slå igenom Som disketten. Eller? Sedan slits USB anslutningen ut tå den. Annars är den aganska vettig.

"Tack och lov att i alla fall ett företag har tagit bort sina diskettstationer på alla sina datorer (ja, jag snackar om Apple)!"

Jag kan också ta ut min diskettstation ur min PC. Tar max 30 sekunder, Inte för att det löser nånting.

/mhe

He he... det var inte riktigt så jag menade...

Jag menar att disketter knappt är bra till något och då kan man lika gärna skippa det och om ett företag gör det så börjar andra också...

Tack och lov att i alla fall ett företag har tagit bort sina diskettstationer på alla sina datorer (ja, jag snackar om Apple)!

Jo men så satte de in Zip:drivar istället och vilken genom slags kraft har dom haft... de skulle ju enligt

"IT- profeterna" bli disket dödare.. ;)

har själv en zip drive i dator, men använt den ca:5 gånger under 2 år :(

ps. att sen nästan ALLA köper till en USB disketdrive till sin MAC...

____

MVH

/C

[inlägget ändrat 2000-08-26 21:55:58 av Stoffe-2k]

Är de inte diskett-dödare då eller?

Att de sedan inte är så väldigt användbara ändå är en annan sak.

Jag fick en intern Zip gratis och jag har använt den kanske 10-12 gånger på 1,5 år. Det är fruktansvärt smidigt om man vill flytta saker till och från skolan. Fast nu får vi ju snart bredband och då kan man ju använda det istället.

Jag har inte köpt en diskettstation till min G3a och jag vet bara en person som har köpt det över huvud taget, och han har knappt använt den.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...