Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Semester! Så här långt har vi kommit.


MooSoo

Rekommendera Poster

Hej.

Nu är det dags för undertecknad att ta en stunds ledighet och ta hand om familj, hus, trädgård och bekanta efter några veckors vikarierande som "Eforumvärd".

Roland vår utvecklare har vi också skickat ut i gröngräset efter hårt jobbande med revideringen av Eforum.

Jani är tillbaka under nästa vecka och han kommer att ta väl hand om er.

 

* En kort avstämning över utvecklingsläget på Eforum så här långt:

1. Konsekvent hantering av fönsterbredder och färgsättning. (klart)

 

2. Avisering av nya inlägg på sidorna med en käck, röd ABC-80/FirstClass-inspirerad flagga. Gäller bland annat Favoritforum, listan över Alla forum, Forumsidan, Inläggssidan. (klart)

 

3. Autoinloggningsfunktionen har setts över. (klart)

 

4. Användarnas signatur ska följa med överallt i alla lägen då han/hon gör ett inlägg. (klart)

 

5. Redigera inlägg. Möjlighet för en användare att redigera ett gjort inlägg. (klart)

 

6. Översikt för nya användare och undrande befintliga användare över struktur och hantering på nya Eforum. (klart)

 

7. Presentationen av de senast inloggade debattörerna på Eforums startsida. (klart)

 

 

* På ritbordet för översyn efter sommaren:

------------------------------------------

1. Automatisk radbrytning i inlägg med långa strängar ska införas. Gäller t ex långa url:ar.

 

2. Synlig textmarkering i diskussions- och inläggsöversikten. Gäller endast Netscape.

 

3. Sortering av inlägg i Alla forum-sammanställningen. Möjlighet att sortera på Forum, Kanal, Antal inlägg eller Senaste inlägget.

 

4. Nytt inlägg (inklusive redigeringsläge) och Besvara inlägg i popup-fönster för att användaren ska få lättare överblick och återkoppling med diskussionen.

 

5. Kompletterande information i listningen över de 10 senaste inläggen i vänsterspalten: rubriken på originalinlägget samt uppgift om hur många inlägg diskussionen består av totalt (antal svar).

 

6. Förbättrad hantering av diskussionsbevakningen (trådar): Motsvarande hantering som finns av Favoritforum kommer att tas fram för enskilda diskussioner med möjlighet att välja avisering över eposten då nya inlägg görs.

 

Jag önskar er alla en trevlig sommar och må solen skina riktigt ordentligt på er oavsett var ni är!

 

Ni är hjärtligt välkomna med ytterligare kommentarer, synpunkter och tips. Skicka in dem i det här forumet eller eposta dem direkt till mig eller Jani. Min epostadress står längst ner och Janis är jani.andersson@idg.se.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats,

 

Jag får önska trevlig semester och sol och sånt.

 

Jag saknar dock en punkt som ni bör se över till hösten... att kunna använda HTML av någon typ i inläggen.

 

Jag tjatar om webForum, men deras

bla bla
kodning är helt suverän då man lätt för överblick över det som är sagt av någon annan och vad som sägs av den som skriver inlägget.

 

Soliga hälsningar,

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Petra (H kanske man får tillägga nuförtiden).

Litet spännande överraskningar kan vi väl få ha kvar ...

Men nej, Petra, vi har inte glömt bort möjligheterna att formattera inläggen.

 

Lev väl i sommar!

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...