Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svenskt tangentbord


uncute

Rekommendera Poster

Vi har precis haft ett virus och har fixat det men nu star tangentbordet installt pa amerikanskt. Hur andrar jag detta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gar inte. de enda flikar som finns p[ tangentbord ar:

 

Hastighet och maskinvara

 

Pa maskinvara kan man ga in pa egenskaper och dar kan man valja mellan allmant och drivrutin

 

[bild raderad 2005-08-07 21:20:41 av uncute]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att du måste slå av förenklad fildelning för att få fram Input Locales-fliken. Gå in i kontrollpanelen under Folder Options och ta bort krysset i Use Simple File Sharing under fliken View

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har tagit bort enkel fildelning men sen kan jag inte hitta det jag ska. Jag vet inte vart jag ska leta eftersom det star pa svenska for mej...tack sa mycket for att du forsoker Anjuna Moon!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tangentbordsinställningarna i Kontrollpanelen hittade du till tidigare väl? Har du fått någon ny flik där nu?

 

Regional Settings kanske heter något i still med "Internationella inställningar" i Kontrollpanelen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bara att klicka på den lilla knappen bredvid klockan och byta till Svenskt tangentbord den vägen?

Tunna

 

[bild bifogad 2005-08-07 23:44:28 av Tunna]

736714_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den lilla knappen bredvid klockan?

 

Såg du bilden jag bifogade i mitt förra inlägg?

Har du XP eller Windows 2000 så har du nationella inställningen som en liten knapp nere vid klockan, borde stå EN där på din dator i så fall.

 

Trycker du på den så får du upp förvalda installningar eller möjlighet att ändra inställningarna.

 

Om du trycker på menyn "Show the Language bar" där så kommer du till en meny för inställning av språk, den dyker upp som en liten meny på skrivbordet.

 

Tryck på den lilla pilen och välj "Settings"

Se bifogad bild.

Tunna/

 

[bild bifogad 2005-08-08 17:16:15 av Tunna]

736864_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck på knappen Add... och lägg till det språk du vill ha med dvs. Swedish och sedan är det bara att växla.

 

Se bifogad bild igen.

Tunna/

 

[bild bifogad 2005-08-08 17:19:03 av Tunna]

736867_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, du kan nå samma ruta genom kontrollpanelen.

 

Starta kontrollpanelen, föreslår att du växlar till Classic View om du inte redan har det så du kan följa med i beskrivningen.

 

Bifogar bild på alla vyer inkl. ikonen för "Regional and Language Options".

 

Öppna kontrollpanelen, där finns ikonen för Regional and Language Options som ser ut som en jordglob på fot.

 

Vyn du får upp då gå till fliken Language och tryck på knappen Details...

 

Nästa vy som kommer upp är samma som jag guidade till genom knappen, det kan vara så (vet ej) att knappen bara dyker upp då man har fler en ett val av språk inställt, typ engelska och svenska.

 

Hur som tryck på knappen Add... och lägg till Swedish.

Tunna/

 

[bild bifogad 2005-08-08 20:46:53 av Tunna]

736916_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då är det någon annan stans man ställer in så den kommer fram, var bara nyfiken på varför du inte hade den men då är det troligen en inställning.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...