Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CSS-stil på en Select-ruta


Micke_skane

Rekommendera Poster

Hej,

 

Någon som vet om/hur man kan sätta en css-stil på en Select-ruta?

Vill sätta border osv som Jag själv vill!

Det går att sätta på andra medlemmar i form-familjen MEN inte Select, enligt mina försök...

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Mycket. Kommer du på hur man gör, så skriv det gärna här...

 

Jag har undrat länge....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt eller...

Nä, inte så märkligt. Just windows combobox-kontroll har de begränsningarna, oavsett om du använder dem på webbsidor eller vid vanlig windows-utveckling. Trist, men så är det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du Varför dem begränsningarna finns?

 

Jag förstår inte varför du hänger upp dig på detta; design är inte viktigare än innehåll och funktion, kom alltid ihåg detta. Vi lever inte på 90-talet längre och ingen är intresserad av animerade gifar, colorbars och personliga flashhistorier längre. Innehåll och funktion är så mycket viktigare.

 

Jag har dock själv suttit i din sits, och lagt tid på att utveckla "snygga" kontroller för att ersätta webbläsares trista ditos, men nu vet jag bättre. (se ett exempel på min tidigare nojja kring detta här: http://c2.nordicplaza.com/jsscriptlib/GfxCheckboxes.asp)

 

Hursomhelst, vill du verkligen har designade kontroller så finns det mängder att hitta, googla bara lite på "JS"+"controls"

 

 

[inlägget ändrat 2005-08-06 07:44:34 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen är intresserad av animerade gifar, colorbars och personliga flashhistorier längre ;) Form och funktion

 

Håller inte helt med. Läste någonstans att sådant är bra om man vänder sig till åldersgruppen 3 - 8 år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte helt med. Läste någonstans att sådant är bra om man vänder sig till åldersgruppen 3 - 8 år.

Sådana små barn är oftast smartare än så. Du tänker nog på "Tibia-barnen", fast de är ju en (mental)-historia för sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...