Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstiga färger på film


vigxor

Rekommendera Poster

tjena!

När jag ska kolla på film så är nästan alla filmer "missfärgade" Jag har provat alla olika codecs jag hittar i olika kombinationer(k-lite, ace mega codec pack osv) men det gör ingen skillnad..Jag har nyaste drivrutiner till grafikkortet och nyaste direktX..om någon vet ett uppselningsprogram som man kan ändra färger på bilden på något sätt så kan ni ju skicka en länk så ja kan ladda ner..eller om du vet felet? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, dubbelposta inte. För det andra, testa t.ex. med mplayer. Den har de flesta codecs inbyggd och klarar de flesta format.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korsposta inte! Din tråd i Multimedia har raderats (och denna bör flyttas dit)

 

Och regel 1:

Ett codec-paket kan aldrig lösa problemet ett annat codec-pkaet orsakat. Oftast inte, oftast blir det bara mer strul.

Dvs UNDVIK codec-paket, ladda bara hem de codecar du BEHÖVER

 

Regel 2: Använd ffdshow (eller vlc/mplayer). ffdshow är en codec med stöd för det mesta som går att finna. Skillnaden mellan ffdshow coh VLC/mplayer classic är att ffdshow agerar som ett directX filter/codec för videoströmmarna och fungerar därmed i vilken spelare som helst medan VLC/MPC är egna spelare med egan codecrutiner. De tre anvädner annars samam codec-bibliotek och presterar därmed likartade resultat.

 

Så ffdshow + din vanliga spelare eller VLC.

 

 

/T

- moderator för Multimedia -

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2005-08-05 09:02:18 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Multimedia

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator DrData|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...