Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad spelar du just nu?


Spielberg

Rekommendera Poster

Det måste väl ändå vara några som spelar TV-spel härinne.

 

Just nu på Playstation 2 spelar jag Metal Gear Solid 3: Snake Eater, som jag klassar som ett Playstation 2´s bästa spel. Ursnygg grafik, vacker musik och scener som får vilken actionfilm att verka som en fjuttig komedi. Kameran kunde dock varit bättre, men man vänjer sig.

 

Till Xbox spelar jag Halo: Combat Evolved, hur kan man sluta spela sånt underbart spel, grafiken, musiken, kontrollen, allt är så perfekt i detta spel, tyvär så är Halo 2 inte mycket att hänga i julgran, grafiken är väl det enda som fått sig en liten uppdatering, annars är det sig likt Halo. Hursomhelst kommer jag spendera mycket tid med Halo, det blir hellre inte sämre i CO-OP.

 

Till PC spelar jag olika spel faktiskt, vi kan ju börja med Medal Of Honor: Allied Assault, för mig känns detta spel som man nästan är med i WWII och att inte förglömma den otäcka invasionen på Omaha Beach, Allied Assault har verkligen fångat hur det verkligen var, utan en massa blod och inälvor ligga på marken. Det andra spelet jag lirar är Grim Fandango, grym grafik, rolig humor och framför allt så är det lagom svårt, det tar ju ett tag innan man vet vad man ska göra, men när man väl kommer på så är det hur kul som helst, jag är nu i "Petrified Forest", Glottis, haha, den snubben är rolig han, speciellt när han snarkar.

 

Till GameCube spelar jag ingenting, för jag har ingen GameCube, men det ska bli ändring på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har xbox och pc.

 

På pc spelar jag just nu: Guild wars och Battlefield 2 plus väldigt lite Warcraft 3, Dawn of war, Swat 4 och Counterstrike.

 

På xbox finns många stortitlar som jag spelat och spelar: Ninja gaiden, Def jam, Doom 3 i co-op (Mycket roligt), Brothers in arms, Espn nhl2k5, Republic commando. Nä det blir för lång lista men just nu är det Doom 3 som gäller.

 

Halo och halo 2 är mycket bra spel till xbox. Suveränt roliga kampanjer (alltså singleplayerdelen) Att man sedan kan spela 2 st samtidigt i splitscreen gör ju inte det hela sämre. Speciellt roligt i 2:an att man får spela som fienden på vissa uppdrag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

halo 2 är mycket bra spel

:thumbsup::thumbsup: (fast jag spelade den på PC, men likväl riktigt bra)

 

De bästa spelen jag spelat ligger dessvärre bakom mig nu, men snart måste det väl släppas en riktig hit igen (iofs har jag inte köpt Splinter Cell - Chaos Theory ännu, så en godbit finns det iaf kvar att ta av)

 

F.n leker jag med Area 51, Brothers In Arms, Close Combat och GTA - San Andreas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång på 90-talet spelade jag Super Mario. :)

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång på 90-talet spelade jag Super Mario.

Hehe, jag antar att det var en snällare omskrivning av "intresseklubben noterar" :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag en Mac och en XBOX, till Macen spelar jag inte direkt spel, det ska väl vara att man kör lite Texas Hold'em ibland på nätet, men det är väl allt, i övrigt är det ett arbetsredskap som jag är grymt nöjd med för övrigt.

 

Till XBOX är min absoluta favorit för stunden Burnout 3, ett fantastiskt roligt spel att spela två stycken på, lite sämre då man spelar ensam, men boy vad kul det är att krocka undan andra bilar i väldigt hög hastighet och att se hur man själv kraschar snyggt ibland! :)

 

--

"I killed my dinner with karate -

kick ´em in the face, taste the body;

shallow work is the work that I do." -Joanna Newsom

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har xbox och pc och xboxen har inte gjort nåt annat än spelat tvserier på evigheter trots att den är fulladdad med spel, till pc spelar jag bara managerzone men det kommer jag å andra sidan aldrig att kunna sluta med :)

 

Synd egentligen för jag vill ju så gärna tycka att det är kul med spel men jag har tyvärr tröttnat :thumbsdown:

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar så mycket World of Warcraft att mitt Playstation nästan blivit totalt täckt med damm sedan mars... Annars är jag någonstans mitt i Xenosaga 2, men det var lite svårt och så kom ju WoW...

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(iofs har jag inte köpt Splinter Cell - Chaos Theory ännu, så en godbit finns det iaf kvar att ta av)

 

Rekommenderas varmt! Chaos Theory är den klart bästa av de tre delarna. Har du dessutom ett GF 6-kort i datorn kan du avnjuta shadermodell 3.0 på skärmen. :)

 

Har själv spelat H-L 2 på nytt alldeles nyligen. Förra gången var jag mycket besviken på det spelet men nu när jag har fått lite distans till det så var det riktigt kul. Och det funkar mycket bättre på min dator nu också med alla uppdateringar spelet har fått samt att grafikdrivaren förstås är mycket nyare.

 

Spelen jag har installerade på datorn för tillfället är H-L 2, Doom 3 inkl Resurrection of Evil (alltid kul att återkomma till :), CoD inkl United Offensive, SW: Kotor 2, Mafia, GTA San Andreas, Enclave, Still Life, Sudeki och Splinter Cell: Chaos Theory... oj, var det så många, när ska jag egentligen ha tid att spela allt det där.?! ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå Chaos Theory förresten så har spelet äntligen fått stöd för ytterligare shadermodeller än bara den gamla 1.1 (Geforce 3) och den senaste 3.0! I och med patch v1.04 så kommer nämligen följande godbit med i spelet:

 

"General Improvements

--------------------

- ATI Shader Model 2.0 support has been implemented."

 

Att stöd för SM 2.0 inte har funnits med ända från början är ofattbart men nu kan iaf även ägare av lite bättre Ati-kort njuta av DX 9-grafik i Chaos Theory. :)

 

[inlägget ändrat 2005-08-08 02:01:31 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

PC:

- Guild Wars - Årets bästa spel!

- Counter-Strike - mer för gemenskapen med 'laget' än för spelets skull.

Funderar på att köra bf2, men än så länge ligger det bara i sin kartong o myser.

 

XBOX:

- Burnout 3 - wroooom! Bästa bilspelet jag prövat :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till xbox spelar jag street fighter anniversary collection, medan

PS2 används mest just nu till Shin Megami Tensei:Lucifers Call samt Marvel Vs Capcom 2. Donkey Kong Jungle Beat är spelet som snurrar flitigast i min Gamecube. Till DS spelas Yoshi touch and go och Diablo 2: LoD spelas mest på PC.

 

[inlägget ändrat 2005-08-27 22:38:49 av Yazan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...