Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Draglista" för att välja ett värde?


Dev

Rekommendera Poster

 

Hej,

 

Har ett delikat problem.

 

Har önskemål om en "draglista" (eller om det finns ett bättre namn) på webben - dvs den komponent som man kan dra i för att välja ett värde. T.ex. ska man på en skala 0-10 kunna dra (vertikalt) i denna för att välja ett värde med en decimals nogrannhet .. t.ex. 6,2.

 

Är detta helt omöjligt att göra på webben eller finns det någon lösning som fungerar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar som ett dragreglage, typ som på en equalizer? Jag har lite långtråkigt just nu, så jag kan se om jag kan knåpa ihop något.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis! Grejen är att den (helst) måste fungera i höjdled .. vertikalt... och det kanske är omöjligt?

 

Mer konkret har jag en tabell med värden från 10 till 0 (10 högst upp och 0 längst ned). Önskemålet är då att användare ska kunna ha ett reglage vid sidan av denna tabell så att man kan markera exempelvis 6,3 genom att ställa sig något över raden för 6.

 

[inlägget ändrat 2005-08-03 20:48:37 av s00kr]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och det kanske är omöjligt?

Nädå, inte omöjligt, men i javascript är det ganska knepigt med drag-and-drop då man oftar tappar elementen osv. Men jag håller på och testar nu, vi får se hur bra den blir.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man specificera en specifik höjd på den? För att den ska fungera i samspel med tabellen krävs att de är lika höga så att siffermarkeringarna stämmer överens.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för försöket hur som helst! Nu vet jag iallafall betydligt mer än tidigare om vad som är möjligt att göra. Uppskattas!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...