Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ad hoc problem


Gangsingen

Rekommendera Poster

Förutsättningar:

 

Stationär dator med WinXP och ett WLAN kort

 

HP Ipaq 5450 med WLAN och Pocket PC2002

 

 

Jag kan pinga stationär > Ipaq, inga problem! Får även ipnummer tilldelad till båda enheterna utan problem, kör utan kryptering. Fil och skrivardelning är aktiverad på stationär dator och anslutningen har perfekt signal. Problemet är att jag inte kan se de utdelade mapparna på Ipaq:en.

 

Skriver \\"datornamn" eller "ipnummer" i File explorer, men hittar ingenting. Har även testat med // :)

 

Tips? Funkar det inte med Pocket PC 2002? Måste jag skaffa något tillägsprogram till Ipaq:en?

 

Tacksam för svar!!

 

[inlägget ändrat 2005-08-03 17:50:42 av Gangsingen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Frågan är om du SKA kunna se utdelade mappar med iPaq'en. Detta kräver NetBIOS och det är, vad jag vet, inte installerat på iPaq och inte någon annan PPC-version heller.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för det snabba svaret!

 

Jag tycker det låter lite konstigt att man inte kan komma åt filer på en annan dator via WLAN, vad ska man då med det till?

 

Läste i någon annan tråd om någon som spelade upp musíkfiler från datorn på PDA:n , dock inte över en AD HOC anslutning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
vad ska man då med det till?

 

Internet.

 

Läste i någon annan tråd om någon som spelade upp musíkfiler från datorn på PDA:n

 

kanske streamat? leta gärna upp tråden!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du är rejält på hugget, härligt!

 

Tråden jag menade: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=708789#708790

 

Vad behöver jag för att få det att fungera streamat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Vad behöver jag för att få det att fungera streamat?

 

Om det är mp3 du pratar om, så någonting som kan streama det :) Jag är tyvärr dåligt påläst där...

 

Om du pratar om andra filtyper, tex word-filer, så är det inget du kan streama, dessa måste du öppna som en fil.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fick det att fungera! Gjorde inget annat än böt ut den stationära datorns nätverksnamn, så hoppade det igång!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...