Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Köra fort

Guest elaktomte

Recommended Posts

Guest elaktomte

Petra H: Jag har aldrig sagt att det finns hastighetsbegränsningar för cykel, det var genom att Erik G skrev nånting om det som jag kom in på det. Skitsamma egentligen. Läs tidigare inlägg om du vill. =)

Jag är inte stolt över att jag förlorat körkortet. Jag ville bara påpeka att man faktiskt får saftiga böter och indraget körkort och blablabla. Det var ju nån som skrev att han ville ha ÄNNU mer böter och sånt.

Trafikreglerna kan jag, jag bara tycker om att köra fort! =)

Om man skulle blåneka fortkörning eller nåt annat och snuten inte har några bevis, så är det ord mot ord men domstolen (el liknande) kan inte t ex dra in körkortet utan bevis eller erkännande. Du kan få böter, men som sagt...utan bevis så...

Jag har redan varit med om att en kompis dör i en bilolycka. Nu var inte vi nära vänner, men ändå. Det var två st som körde fulla, en kraschade in i ett berg och dog på sjukhuset några dagar senare. Den andra klarade sig för han körde "bara" in i en lyckstolpe. Så jag vet vad som kan hända. Skillnaden mellan dem och mig är att de körde fulla och rejsade i 130 på en 50-väg och jag kör i 120-130 på motorväg. Det är inte så farligt om man jämför.

Erik G: Jag förstår din synpunkt på de där idioterna som gjorde en galen omkörning. Såna tycker jag heller inte om, eftersom JAG inte kör så. Jag kör fort på motorvägen, inte riskerar mitt liv mitt inne i city för att det är kul att köra fort. Inte heller kör jag om vid backkrön och såna saker. Så gärna vill jag inte dö/ha ihjäl nån. Jag vet att det kan hända på motorvägen oxå, men där är risken betydligt mycket mindre. =)

Men som sagt, efter att man blir tagen av farbror blå så lugnar man ner sig, eftersom man är rädd om lappen! =)

//Petra L

Petra L,

Det var då sjutton att folk envisas att lägga ord i min mun som jag aldrig sagt! Jag har inte ens nämnt hastighetsbegränsningar på cykel förrän nu, har inte ens diskuterat dem med dig, då jag är mer orolig för din framfart med bil.

Jag har haft körkort i 20 år och har aldrig hamnat i en poliskontroll, mycket därför att jag kör lagligt och tänker både på min egen säkerhet och andras.

/Petra

Guest elaktomte

Kära Petra H:

Om du hade läst mitt inlägg ordentligt hade du sett att jag skrev att det var ERIK G som hade skrivit nåt om hastighetsbegränsningar på cykel! Jag har inte ens nämnt dig och cykel i samma mening. Så läs innan du yttrar dig, tack!

Och tack för att du oroar dig för mig, men du ska se att jag nog klarar mig. Roligt för dig att du klarat att köra lagligt i 20 år. Grattis! =))

Citat från Metallica: "...I rather die behind the wheel..." =))

//Petra L

Petra L,

ACK!

I ditt inlägg som jag svarade på, påstod du att jag nämnt hastighetbegränsningar på cykel och du redogjorde då att det var Erik som pratade om detta...

Förvisso SANT....

....men jag har inte med ett enda ord nämnt hastighetsbegränsningar på cykel, varken till dig eller Erik, så varför du besvara mitt inlägg på detta vis förstår jag liksom inte då jag inte nämnt det med ett ord.

Jag har med andra ord inte nämnt cyklar (förutom då när jag sa att jag inte ville bli överkörd av dig när jag är ute och cyklar) eller hastighetsbegränsningar på cyklar. Det var du som blandade in mig i den debatten på ett mycket förvirrat sätt då allt egentligen är Eriks fel.

Så nu slår vi på Erik för att han förvirrar de två Petrorna! *brett grin*

/Petra

[inlägget ändrat 2000-06-30 16:13:09 av Petra Holmström]

Erik Gustavsson1

Visst.. slå på bara.. gadda ni ihop er och slå på den stackars ensamma killen... ;-)

Dessutom så är det petra som kört för fort, och petra som aldrig kört för fort trots att hon har haft körkort i 20år, fast petra blev av med sitt efter att ha haft det i 2år och två veckor, så petra kan inte köra därför att hon är sjukskriven och petra kan inte köra för att hon har förlorat det i en fartkontroll.. så, nu har jag kanske gjort en och annan lite yr! :-)

Mvh

Erik, Erik och Erik

Guest elaktomte

Petra H:

Hehe..jag tog mig friheten att besvara era två inlägg i samma. Det var väl inte så fel?! Jag skrev ju vad som var till dig och vad som var till Erik. Ahja..shit happens!

Sorry for the confusion, will never happen again! =))

//Petra L

Guest elaktomte

Petra H:

Hehe..jag tog mig friheten att besvara era två inlägg i samma. Det var väl inte så fel?! Jag skrev ju vad som var till dig och vad som var till Erik. Ahja..shit happens!

Sorry for the confusion, will never happen again! =))

//Petra L

Nä, du fick det om bakfoten....

Petra kan inte köra bil för att Petra har kört för fort och Petra kan inte köra bil för att Petra är sjuk. Sen har Petra haft körkort i 20 år medan Petra har haft körkort i bara 2 år. Fast Petra cyklar inte gärna och det gör inte Petra heller.

Sen får vi väl slå på dig hur mycket vi vill? För om Petra håller i så slår Petra. :P

Visste ni förresten att Petra betyder klippa på latin? Klart ni visste, för den antika staden Petra ligger insprängd i en klippa i Jordanien. Men nåt ni kanske inte visste är att det finns en amerikansk, religiös rockgrupp som heter Petra, vilket blir rätt fyndigt då Petra = Rock (eng) = Klippa (sve).

/Petra

[inlägget ändrat 2000-06-30 18:06:18 av Petra Holmström]

Guest elaktomte

Petra H:

Tackar så mycket för förlåtelsen! =))

Får man fråga hur gammal du är? Du har haft körkort i 20 år, men ändå lägger du mycket pengar på att köpa program till din dator!? Om jag inte helt blandat ihop dig och en tredje(?) Petra på WebForum eller nåt som tycker det är fel att använda program utan licens. Har jag fått allt om bakfoten eller? =))

Visste du att det finns en stad på Mallorca som heter Petra? Mina föräldrar tvingade mig att stå och posera vid vägskylten när jag var liten palt (6-7 år) bara och fotografera mig! Hygglo va?! Hehee..

//Petra L

Petra L,

Jag fyller 38 nu i höst (så egentligen har jag inte haft körkortet i exakt 20 år då det är några månader kvar, men jag fick förnya det för ett par månader sedan i alla fall).

När jag tog körkort kostade det inte mer än 1.500-2.000:- så de pengarna är sedan länge avbetalade (mormor bjöd på halva "kortet"). Så de pengar jag lägger på licenser på program (för ja, det är jag) är surt förvärvade pengar då jag har jobbat i 20 år också.

Jag slänger inte pengar på kläder, alkohol, smink och annat utan jag prioriterar mitt fritidsintresse datorn, som lika väl också är mitt arbetsverktyg. Nu köper jag inte allt på en gång utan jag går och drömmer om vissa program till jag kan ha råd med dem. Med lite tur, som att köpa äldre licenser och uppgradera dem, så får man till slut alla de program man vill ha och på köpet är man laglig. :)

Kul med Petra på Mallorca! Hoppas bara att din mor och far har lite klass så de inte sitter och visar alla gamla bilder på dig för dina presumtiva pojkvänner. Pinsammare än så kan det inte bli!

Vi får väl samla ihop några fler Petror och sen drar vi iväg till all världens plaster som är döpt till Petra. Har vi tur kanske vi kan få leksaksfirman Petra att sponsra. :)

Jag fick en barbiedockekopia som hette Petra när jag var liten. Himla ful docka, men det var trots allt MIN docka... hehe.

Så trots allt, Petra rockar fett! :-)

/Petra

Guest elaktomte

Hehe..du är cool! Trodde du var yngre först faktiskt... =))

Du gillar att vara laglig va? Inget fel i det, men som du kanske läst så lägger jag hellre mina pengar på annat än bara program och annat till datorn. Jag gillar freeware! =)

I och med att jag bara är 20 så blir det en hel del pengar på fritidsintressen (hockey, bil och snowboard), sprit och cola! =))

Kläder är ingen favorit att lägga pengar på...samma sak med smink. Man är väl naturligt vacker! *hähähähä*

Hittills har dom inte visat några kort för pojkvännen iaf. Gör dom det säger jag upp bekantskapen med dom! Det räcker väl med att han får se kort från sjuan!? Hehe..

*undrar vart fan korten har tagit vägen egentligen*

=))

Va mycket det finns som heter Petra egentligen. Kom just på att jag hade en locktång eller nåt sånt som hette Petra!

Hehe..en leksaksfirma oxå asså..coolt!

Populärt namn vi har..hehe..på dagis fanns det en Petra till på min avdelning. Båda började med "Li" i efternamnet. Fatta ansträngande det var!!! Sen började vi jobba på samma ställe typ 10 år senare... =))

"History always repeats itself".

Taget från Scream 2

//Petra L

Jag tar det som en komplimang att du tycker jag är yngre. Jag känner mig inte en dag över 25... fast det börjar synas.. hehe.

Jag brukar säga att jag är 37, känner mig som 27 och ser ut som 17 *hehehe* :)

Jag var ensam med mitt namn och blev jämt retad. Några kompisar sa Lepra-Petra vilket jag tyckte var jättehemskt. Sen var det nån som kallade mig för Petra-Pak (som Tetra-Pak) men då fick jag svar på tal. Jag svarade att Tetra-Pak var ett registrerat varumärke och då fick ingen annan kalla sig så... mina vänner var lite för korkade att förstå, så de slutade retas. :)

/Petra

Guest elaktomte

Det är inte många som är 37 som skriver som yngre, du vet "hehe", "fett" och såna ord.. =))

Trodde du var ca 25 tills jag såg att du haft körkort i nästan 20 år. Då började jag tänka om. Hehe..

Jag har aldrig blivit retad för mitt namn...jag retade andra istället! *hähä*

Hmm..undrar om man ska ta å skriva några rader till alla man retat när man växte upp..nej, det skulle bli alldeles för många brev.. =))

Nu har jag fan tröttnat på att vänta på att Länsstyrelsen ska behaga höra av sig om domen!!! =)) Ska stämma dom jävlarna! Slipper ju iofs vara fyllechaffis..*ahh skönt!*

//Petra

Erik Gustavsson1

Vi har ett gammalt textbaserat bokningssystem på jobbet som heter Petra.. det krånglar jämt..

Just so you know ;-)

/ErikG

Guest elaktomte

Hahaha...så trevligt för er! Men man ska inte använda gamla produkter, har du inte lärt dig det?! =))

//Petra L

Erik Gustavsson1

Jo, men ett bokningssystem byter man inte på en kvart.. tänk alla gamla kundregister, kopplingar till externa databaser etc.. fast Petra ÄR på väg ut..

/E

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...