Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tv via Parabol?


Hickin

Rekommendera Poster

Tjena, jag är ganska ny på detta området.

Min fråga är om man kan få tv igenom parabol och vilken utrustning skulle isåfall krävas för att få det?

 

Tack på förhand // Hickin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till din TV?

 

Tja, en parabol, en mottagare, ett programkort. Och givetvis en TV och en kabel mellan parabol och mottagera

 

http://www.viasat.se

http://www.canaldigital.se

 

Båda säljer paket med parabol, mottagare och abbonemang. Mer avancerade mottagare går att köpa separat. Det gäller då att se till att den passar för det system/den aktör man vill titta på (Conax (Canal Digital) eller Videoguard (Viasat))

 

Kolla även om du kan få in Boxer/Teracom marksända digitalTV. Kanske det är ett alternativ som passar dig? Eller om, mot all förmodan, du är ansluten till ett kabelTV nät så kan det vara det bästa alternativet.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, en tråd. Klicka på Besvara knappen i ett inlägg för att svara i tråden.

Din nya tråd är raderad och denna tråd flyttar jag till forumet TV-kort eftersom det tydligen handlar om att ta emot en satellitsignal med datorn.

 

Men i datorn krävs ungefär samma sak som med en digitalbox.

En parabol, en mottagare, en CAM-modul och ett abbonemang.

 

/T

Moderator för Multimedia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Om du vill ha ett TV-kort till datorn rekommenderar jag Twinhan DVB-T för marksänd digitaltv. Kostar 650:- på Dustinhome.se och har de flesta funktionerna man kan önska sig. Fjärrkontroll och IR öga medföljer. Anledningen till att jag rekommenderar marksänt är att du alltid har de populäraste kanalerna, SVT1, SVT2, TV4, Barnkanalen, Kunskapskanalen och SVT Extra helt gratis utan avkodning. Använd bara inte det medföljande programmet utan gratisprogrammet ProgDVB, ett suveränt program som jag själv använder. Du hittar det på www.progdvb.com.

 

Det har stöd för bl.a. EPG, TextTV, 5.1 ljud, OSD och mycket mer. Fjärrkontrollen kan också den användas tillsammans med programmet, men det behöver ställas in i programmet på ett viss sätt. Det kan du få hjälp av mig med vid ev. köp. Om du vill ha möjligheten att få fler program kan du ju försöka koda av kanalerna (både olagligt och avancerat) eller köpa kortet Twinhan DVB-T CI med plats för en kortmodul som i sin tur har en kortläsare för Boxer som använder systemet Viaccess. Men då går hela paketet på runt 1500:-. Den box du får på köpet när du tecknar Boxerpaketet kan du ju alltid sälja på Blocket för en slant, så betalar sig kortköpet sig lite iallafall.

 

Om du ändå vill ha parabol så köper du kortet Twinhan DVB-S för 695:- på Dustinhome.se om du vill piratavkoda eller Twinhan DVB-S för ca 1000:- om du vill ha abonnemang på CanalDigital (conax) eller Viasat (viaccess). Totalt går det hela då på ca 1500:-.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...