Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extern hårddisk känns inte igen


Loki

Rekommendera Poster

Jag har nyligen fått en extern usb-hårddisk av en bekant. Jag har inte fått några program eller drivrutiner med. När jag kopplar hdd:n till datorn ska operativsystemet, Windows XP Professional, känna igen den automatiskt. Men det gör den inte. Jag får bara meddelandet att usb-enheten inte känns igen. Hårddisken har använts på andra datorer tidigare med samma operativsystem och då har den fungerat. En gång gick det faktiskt, men jag har ingen aning om varför. Den fungerade inte de tidigare gånger jag försökte och det har den heller inte gjort fler gånger efter. Nu har lampan dessutom börjat blinka och låta när den är inkopplad, vilket den inte gjorde tidigare. Har någon någon aning om vad som är problemet? Är den helt trasig nu? Jag har inte tappat hårddisken i golvet eller något liknande, och den fungerade som sagt på andra datorer tidigare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för tillverkare och modell av extern hårddisk? En del modeller bl.a. Maxtor kräver drivers andra inte t.ex. Laice.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en hitachi-hårddisk. Jag fick höra att det är en sådan som man har i bärbara datorer. Men det ska inte behövas någon annan drivrutin än de som operativsystemet har.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den låter inte som någon av dem. Det låter ungefär som en snabbt tickande klocka. I början när den började bete sig på det viset slutade den efter ett tag och gick in i "normalt" läge. Men operativsystemet kände ändå inte igen den, förutom en gång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...