Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Olika i browsers... :-(


lakris-loppan

Rekommendera Poster

lakris-loppan

Hej hej!

Jag haller pa att ta fram en websida at ett företag och far inte sidan att se likadan ut i IE och firefox. Sidan ligger pa min server än sa länge under www.svenskt.de/s29 och är än sa länge bara ett utkast. Problemet är den ruta pa första sidan där nyheter skall presenteras. I firefox sticker den ut till höger medan den i IE ser ok ut. Jag har testat fram och tillbaka med att ange bredd och höjd i mitt css för rutan, men far inget bra resultat. Alltsa skulle jag behöva hjälp av nagon css-snejdare eller html-freak. Koden är tyvärr lite rörig i nuläget - hoppas det gar att tyda nagot ända....? Andra kommentarer pa sidan är naturligtvis ocksa intressanta...

Tack pa förhand!

/l-l

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Du kan inte ha klassnamn som enbart består av siffror i CSS (även om IE förstås tillåter det ;). Döp om din klass TABLE.2 till ex. TABLE.T2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår dig. Jag har samma problem att få dom på rätt plats så du är inte ensam om det.

Men du kan använda något som heter <div>

Som du sen kan infoga.

Osv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lakris-loppan

hmmm...ja, divar funkar ju bäst i explorer dock har jag märkt. Det biter inte riktigt pa firefox, tyvärr. Men jag skall se om jag kan testa mig fram. Tack för tipset!

/l-l

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lakris-loppan

Nej det har jag inte testat ännu - har varit pa vift lite här pa eftermiddagen och kvällen men skall genast prova det! Tack för tipset - det visste jag inte innan att man inte kunde namnge klasserna med siffror!

hej hej!

/l-l

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lakris-loppan

YES!!! du är ett geni!! det funkade klockrent! Tusen tack!!! faan va bra :-) *happy-happy-happy*

hej hej!

/l-l

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
YES!!! du är ett geni!! det funkade klockrent! Tusen tack!!! faan va bra :-) *happy-happy-happy*

hej hej!

Haha, det kan man kalla ett lyckorop =) Det var ju trevligt också att det inte var knepigare än så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lakris-loppan

Ja, det var verkligen ett glädjerop och förklarar manga andra problem som jag stött pa...där jag använt siffror i css. Skönt med lite proffshjälp :-) Mege Takk!

/l-l

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...