Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ej access i LANet med lösenordsskyddade konton


Pumafliff

Rekommendera Poster

Vi sitter på två maskiner med XP pro SP1 på båda. Vi sitter båda bakom samma router ut mot WAN, och när vi delat filer mellan oss tidigare så har vi helt enkelt delat ut mappar på det sedvanlga sättet. Detta har funkat till 100% eftersom ingen av oss har haft mer än ett användarkonto på sin burk, samt att det inte varit lösenordsskyddat. Men sedan skaffade vi oss lösenord, för att även skaffa flera konton så man kunde välja vilka filer som delades ut i den krypterade internet-LANet vi nu har installerat (via Hamashi). När vi nu gjort detta kommer ingen åt de filer vi delar ut längre, inte ens bakom routern i det äkta LANet så att säga.

 

Vi har ändrat behörigheterna så att vissa användarkonton har vissa rättigheter i vissa mappar, och tanken var att man skulle kunna logga in som de olika användarna (=kontona på maskinen) när man utforskar nätverket. Problemet är att inloggningsalternativet inte kommer upp när man väljer att gå in på nätverket, utan man ser alla utdelade mappar, oavsett i vilken nivå de är utdelade så att säga. Dessutom har man inte access till någon av mapparna eller filerna... varken från hamashi-LANet eller det äkta LANet bakom routern...

 

På andra datorer i Hamashi-LANet så får jag en inloggningsuta när jag skall browsa andras mappar, och jag har för mig att jag fått det förr också via det äkta LANet när vi hade andra datorer med lösen på användarkontona och så.

 

Är det ngn tjänst som måste köras för att få upp inloggingen eller har ni ngn idé vart man börjar felsöka?

 

MVH//RR

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...