Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows/flik Dela ut + 2 frågor till?????


WALT DISNEYY

Rekommendera Poster

WALT DISNEYY

Hej alla Datorkunniga. Jag har några frågor.

1:

Dessa inställningar har jag i Egenskaper för Windows / flik Dela ut:

Förbockat ”dela ut den här mappen”

Resursnamn: ”ADMIN$”

Kommentar: ”Fjärr-admin”

Antal: ”Högsta antal användare”

Antal användare: ”Högsta antal användare” ??????

 

När jag klickar på behörigheter så dyker popuprutan ”Dela ut” upp: ”Den här resursen har skapats för administrativa syften. Det går inte att ändra på behörigheterna”,

 

När jag väljer ”Dela inte ut den här mappen” så verkar den behålla denna inställning, men vid omstart av datorn så återställs inställningarna som det var innan dvs. att inställning är på ”dela ut den här mappen” ???? hur kommer detta sig???, är detta i sin ordning eller bör jag göra något åt detta och isåfall hur???.

Jag var inloggad som administratör vid detta tillfälle.

 

2.

Min brandvägg ZONEALARM reagerar på att svchost.exe hela tiden vill ta kontakt med Internet på port nåt på 4000, trots att jag redan accepterat server kontakt ????, ipnummer XXX.XXX.X.X, sju siffror alltså, kan det bero på att detta är normalt eller är det något som inte stämmer?????

 

3.

En sak till jag undrar är att när jag vill öppna en DJVU dokument så vill den inte öppna sig med mina surfprogram t. ex Internet Explorer trots att jag installerat DJVU plugin på min dator, någon som har en lösning på vad jag skulle kunna göra här????

 

Tackar för svar, tills vi hörs ha det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Tvåan verkar lite misstänkt. Blockera det där.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

1. Det ska vara så, du kan inte ta bort ADMIN$ och inte heller C$, IPC$ och PRINT$.

 

2. Till vilken IP försöker den ansluta? Troligtvis är det något lurt på gång...

 

3. Aldrig hört talas om DJVU

 

 

Ett tips till nästa gång (ser att du är ny på Eforum):

Gör gärna en tråd för varje fråga du har, då blir det lättare att dels sortera in frågan i rätt forum och det blir mycket lättare att följa tråden, då den bara handlar om en sak och inte tre... :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig hört talas om DJVU

 

The DjVu Browser Plug-in is the primary means of viewing DjVu documents. The plug-in enables users to view and navigate a DjVu document, and zoom and pan in real time. You can also search the text of a DjVu document if optical character recognition (OCR) was performed or if the document was converted from an electronic source.

http://www.lizardtech.com/download/dl_download.php?detail=doc_djvu_plugin&platform=win

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WALT DISNEYY

Tackar för svar, gällande nr2 så är ipnumret detsamma som mitt Internet Gateway. Man högerklickar på Anslutning till lokala nätverketikonen som finns i aktivitetsfältet längst ner till höger vid klockan, väljer ”status” och fliken ”support”. Där finns lite information bl. a. om just Standard Gateway. Kanske jag borde acceptera eller??? Jag har alltid klickat nej och allt har funkat som det ska. Tackar för svar. Gällande tre så är DJVU är dokumenthanterare som t. ex. adobe reader fast ska t.o.m. vara bättre. ” DjVu (pronounced "déjà vu") is a new image compression technology developed since 1996 at AT&T Labs to solve precisely that problem. DjVu allows the distribution on the Internet of very high resolution images of scanned documents, digital documents, and photographs. DjVu allows content developers to scan high-resolution color pages of books, magazines, catalogs, manuals, newspapers, historical or ancient documents, and make them available on the Web.”

“DjVu typically achieves compression ratios about 5 to 10 times better than existing methods such as JPEG and GIF for color documents, and 3 to 8 times than TIFF for black and white documents. Scanned pages at 300 DPI in full color can be compressed down to 30 to 100KB files from 25MB.. Black-and-white pages at 300 DPI typically occupy 5 to 30KB when compressed. This puts the size of high-quality scanned pages within the realm of an average HTML page (which is typically around 50KB). For color document images that contain both text and pictures, DjVu files are typically 5 to 10 times smaller than JPEG at similar quality. For black-and-white pages, DjVu files are typically 10 to 20 times smaller than JPEG and five times smaller than GIF. DjVu files are also about 3 to 8 times smaller than black and white PDF files produced from scanned documents (scanned documents in color are impractical in PDF). In addition to scanned documents, DjVu can also be applied to documents produced electronically in formats such as Adobe's PostScript or PDF. In that case, the file sizes are between 15 to 20KB per page at 300 DPI. The DjVu plug-in is available for standard Web browsers on various platforms. The DjVu plug-in allows for easy panning and zooming of document images. A unique on the fly decompression technology allows images that normally require 25MB of RAM to be decompressed to require only 2MB of RAM.”

Mer kan ni läsa på denna sida: http://www.djvuzone.org/wid/

 

Man kan tanka ner DJVU-plugin på denna sida, fast som sagt det har inte fungerat för mig.

http://www.lizardtech.com/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tråd är en fråga samt de olika svaren till frågan.

Så du skapade en tråd när du skrev din fråga 28/7 18:15.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...