Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pinnacle PCTV Pro


Morphe

Rekommendera Poster

Hej jag har ett Pinnacle PCTV Pro som funkar hur fint som helst tills jag startar Pinnacle Vision eller något liknande program då kommer DR Watsons ersättare och ger följande meddelande "The instruction at "0x6288880f0" referenced memory at "0x6288880f0". The memory could not be read.

 

Har testat olika program utan framgång även testat att installera om vision även testat att av installera TV-Kortet inget hjälper..

 

HJÄLP MIG!!!

 

Spec:

Moder: MSI K7N2 Delta-L

CPU : AMD athlon XP 2500+@1833MHZ

RAM : 768 MB PC 3200 DDR

GPU : Radeon 9200 128 MB

Ljud : Integrerat 5.1

HDD : ca 300 GB

TV : Pinnacle PCTV Pro

 

Michael "Morphe" Carlsson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NWM tänkte kanske på det han har skrivit här:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=621425#621629

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det NWM har skrivit om Nero+ XP-SP2 Nero kan jävlas med mig men inte XP-SP2 då jag kör Win2k SP4

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte alls säker vilket jag verkligen vill betona (mitt PCTV ligger i garderoben) . Problemet är i grunden inte SP2 för XP utan den "uppgraderingen" av Nero som rekomenderads av Ahead för att Nero skall fungera felfritt med XP2.

 

Mitt råd är att du bara på prov avinstallerar Nero och gör en ominstallation av PCTV, det går ju så fort att lägga tillbaka Nero om det inte hjälper.

 

Nästa steg bör bli att testa med en äldre version av drivisar till PCTV (+ prog.vara).

 

Fungerar inte det här så tycker jag att du skall gräva ned dig i länken som Cluster postade (du måste nog dessvärre gräva djupt).

-nisse

If we quit voting,

will they all go away?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia, du är alltid så pedagogisk:thumbsup: Om det inte var för att du hade så många poäng så hade du fått ett till:)

-nisse

If we quit voting,

will they all go away?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte det här så tycker jag att du skall gräva ned dig i länken som Cluster postade (du måste nog dessvärre gräva djupt).
Nja, så mycket djupare på den länken kommar man nog inte. Den hävadar att "en patch" i Nero stökar till det och att man skall ladda ner en annan patch från Nero för att lösa detta.

 

Jag skulle nog gjöra tvärt om mot nisses förslag.

Dvs börja med att uppdatera Nero till den senaste versionen och hoppas på att konfliken därmed löses. http://www.nero.com/eng/Updates.html Om det inte funkar, testa avinstallera och installera om.

Dessutom så skulle jag nog i det läget först installera Nero och sedan PCTV + mjukvaran till kortet.

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

[inlägget ändrat 2005-07-29 18:26:47 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, så mycket djupare på den länken kommar man nog inte. Den hävadar att "en patch" i Nero stökar till det och att man skall ladda ner en annan patch från Nero för att lösa detta.

Jag menade inte jsut den tråden utan hela forumet.

 

Jag skulle nog gjöra tvärt om mot nisses förslag.

Dvs börja med att uppdatera Nero till den senaste versionen och hoppas på att konfliken därmed löses. http://www.nero.com/eng/Updates.html Om det inte funkar, testa avinstallera och installera om.

Kan man väl göra om man vill, jag resonerade som så att det går fort att installera om Nero och med Nero avinstallerat så kan Nero uteslutas som felkälla (nästan).

Har man som frågeställeren slitet sitt hår en god stund så tror jag att det kan vara värt de minuter en ominst av Nero tar.

 

Dessutom så skulle jag nog i det läget först installera Nero och sedan PCTV + mjukvaran till kortet.

Håller jag verkligen inte med om! Varför då? Frågeställaren har ju faktiskt redan installerat i den ordningen. Om det nu är Nero som dummar sig, vlilket inte alls är säkert, så är det väl i så fall smartast att först installera PCTV och se om det fungerar utan Nero.

-nisse

If we quit voting,

will they all go away?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågeställaren har ju faktiskt redan installerat i den ordningen.
Jasså, det hade jag ingen aning om eftersom det inte står något sådant i något av inläggen i tråden.

Håller jag verkligen inte med om! Varför då?
Eftersom om det är en ev. Nero patch som ställer till det så är den redan installerd när PCTV kortet och dess mjukvara installeras och då så är förhoppningen att dessa skriver över ev. filer som delas.

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla som har skrivit här så kan jag meddela att PROBLEMET är löst det var NERO som spökade till sig

 

 

TACK FÖR ALL HJÄLP OCH ALLA GOA SKRATT!!

 

:D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt :thumbsup:

Räckte det med att uppdatera Nero eller avinstallerade du det eller vad gjorde du?

Kan ju vara bra vägledning för andra med samma problem om du skriver hur du löste det.

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså, det hade jag ingen aning om eftersom det inte står något sådant i något av inläggen i tråden.

Ren logik Cluster:) Jag förmodar att frågeställaren inte först installerar PCTV som visar sig inte fungera. Hmmm... tänker frågeställaren, jag installerar Nero och ser vad som händer. Nä men allvarligt så tror jag att Nero var installerat innan PCTV inköptes.

 

Eftersom om det är en ev. Nero patch som ställer till det så är den redan installerd när PCTV kortet och dess mjukvara installeras och då så är förhoppningen att dessa skriver över ev. filer som delas.

Nero "patchas" inte på det viset (vanligtvis). En uppdatering av Nero innebär att man tankar hem en komplett version av den nya som sedan ersätter den tidigare.

Dessutom har (hade) Nero ett lite program som autostartades och som hade till uppgift att "övervaka" att andra program inte ställde till med inkompabilitetsproblem.

 

Men visst kan jag hålla med dig, det spelar väl ingen större roll i villken ordning man gör det. Jag tycker dock att det är lättare att skapa mig en bild av "status" hos frågeställarens dator när jag vet att det inte finns någon Nero överhuvudtaget.

 

Det viktigaste är ju dock att det har löst sig och frågeställaren kan njuta av allsång på Skansen:)

-nisse

If we quit voting,

will they all go away?

 

[EDIT: Någon gång hoppas jag att jag skall lära mig att stafa korrekt på första försöket]

[inlägget ändrat 2005-07-31 14:28:12 av NWM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att det spelar någon som helst roll, men jag är en sån besserwisser att jag inte kan låta bli...

 

Nä men allvarligt så tror jag att Nero var installerat innan PCTV inköptes.

"Assumption ist the mother of all ****-ups!":)

 

stafa
? Inte ens på andra försöket;)

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...