Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hur skapar men en kontakt sida?

l0ten

Recommended Posts

Hej,

Jag har surfat runt lite och sökt på " how to create a contact form" men får mest upp sidor med php guider. Jag vill inte verka helt puckad men kan man inte skapa en kontakt sida med radio knappar och form utan PHP? Jag använder vanlig htm och ingen server som ASP osv. Vill någon vara vänlig och kasta lite ljus på det här. Länka gärna till guider, tutorials så jag kan lära mig hur man sätter upp en.

Vidare hur går man till väga när man använder "newsletter" vore intressant med lite info här med.

Tackar på förhand.

/Patrik

Jag vill inte verka helt puckad men kan man inte skapa en kontakt sida med radio knappar och form utan PHP?

Hej,

Anledningen till att du får fram så många guider i PHP osv är för att det är just PHP/ASP osv som man använder för att ta hand om informationen i kontakt-formuläret. Alternativet, om man inte vill använda sig av något serverspråk är att lägga följande rad som FORM:

<form action="mailto:DIN-EPOSTADRESS">

När användaren har fyllt i formuläret och väljer Skicka/Submit så startas deras e-postprogram (förutsatt att det finns ett installerat) och de får då möjligheten att skicka hela formuläret med hjälp av det.

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...