Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vaddå? Är det fel att köra i 200? =)


Gäst elaktomte

Rekommendera Poster

Gäst elaktomte

Petra Holmström: Jag kommer inte köra på dig i 130, om du inte åker på motorvägen förstås. :)

 

Erik G: Snuten kan inte ge mig böter för att jag cyklar i 35 på 30-väg. Det är bara att blåneka eftersom man inte har hastighetsmätare på cykeln. Om dom nu inte råkar sätta lasermätaren på cykeln (men det gör dom inte) eller åka bakom dig och filma (men det gör dom inte heller, eftersom dom koncentrerar sig på bilar). Då kan dom inte göra ett skit! :)

Hade dom inte använt laser på mig när jag åkte fast med bilen, så hade jag blånekat. :)

Inga bevis=inga böter eller indraget körkort.

 

Till Mattssons: När är du född? 1845? Ditt förslag om att få indraget körkort en månad för varje kilometer man kör för fort kommer aldrig att gå igenom, så du kan lägga ner dina käcka lagförslag!

 

//Petra L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Det är väl knappt de ger dig böter för 35 på 30 väg ens om du kör bil.. men klart, de är ju strängare vid 30, då det oftast finns särskilda skäl för 30-skyltning så som närheten till skola mm.

 

Kör du 130 på 110 väg, jag tänker inte hindra dig (annat än då du vill om och jag håller på att kör om.. men då behöver du ju bara "vänta" i ett par sekunder)

 

Du kan väl neka även m de använt laser, är det inte ditt ord mot polisens då? Eller har de någon form av bevis, ex foto?

 

mvh

ErikG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petra L,

 

Anledningen varför jag tycker det är fel att köra i 200 är att du riskerar andra trafikanter med din höga fart. Jag skiter fullkomligt om du kör ihjäl dig när du kör för fort, men du kan döda andra och det är totalt ansvarslöst!

 

Om du fått en nära vän dödad på grund av för höga farter (och då menar jag över tillåten hastighet) så kanske du också ändrar din syn på tillvaron.

 

Jag anser att fortkörare är potentiella mördare och det är inte mer än rätt att körkortet ryker och dryga böter!

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petra L.

 

Du verkar inte vara direkt påläst när det gäller trafikregler.

Det finns inga regler vad gäller hastigheter för cykel.

Vad gäller att blåneka vid trafikförseelse med två poliser som vittnen, är totalt lönlöst. Du har inte en chans. Två poliser i tjänst mot dig? Vad tror du?

 

Kör försiktigt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andy mc gregor1

bäste lame´r av slump fick jag syn på detta inlägg. måste göra dig väldigt besviken ! vara sig du cyklar eller åker bil är du - enligt lag - skyldig att följa gällande hasighetsbegränsning.

 

tjena

mc gregor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...