Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Föra över info från Palm till Pocket PC?


MattiasN

Rekommendera Poster

Jag har en Palm III, men funderar starkt på att köpa en Compaq Ipaq Pocket PC när den anländer till Sverige. Jag undrar därför hur smidigt det är att föra över information såsom adresser och anteckningar från Palm till en Pocket PC-maskin? Man vill ju helst inte sitta en halv dag och skriva in all sin information i sin nya Ppc-handdator, då är det ju smidigare att köpa en Palm igen.

 

// Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är om du redan kopplat din Palm till din PC och synkar kontakter, kalender etc. Då förs all denna info över automatiskt till Pocket PC'n vid installationen av ActiveSync.

 

-Andy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Alltså, om man har all information från sin Palm i Palm-mappen på hårddisken så räcker det att synca sin nya Pocket PC "som vanligt" för att få in ALL information (förutom spel och hacks)?! Detta innebär ju att man både kan ha en palm och en Pocket PC och använda var och en av dem när man känner för det och ändå hålla båda uppdaterade genom syncning. Med andra ord så är HotSync och ActiveSync kompatibla med varandra. Eller har jag fel?

 

Det verkar ju nästan för smidigt för att vara sant. :)

 

// Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...