Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

StorPocket: LINUX av Predrag Mitrovic

Sarebro

Rekommendera Poster

Är det nån som har pejl på om den här boken är något att ha ??

Eftersom jag är ganska snål så jag tänkte att det skulle kunna vara lite lagom prisklass med 198:-.

Jag har ganska lite erfarenhet av Linux (har installerat Red Hat 5.2 på en maskin hemma, men inte mycket mer...), men jag har kört en del NIX tidigare (Solaris och IRIX) på jobbet så användar aspekten behöver jag inte lära mig, däremot administraion och konfiguration, bl.a. konfiguration av skrivare och modem samt kommunikation och delning av resurser (t.ex. modem och skrivare) med andra maskiner (primärt Windoze 98 och NT, men ev även Solaris och dyl).

Tror ni att den här boken kan vara något för mig (att börja med i alla fall) eller har ni några förslag på andra passande böcker som ligger i en human prisklass ??

Jag inser att jag kanske inte kan lära mig allt det jag vill från en bok men kan det vara en start i alla fall ???

/Andreas

PS Jag vill ha en bok att läsa inte en websida... DS

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just den här typen av information är nog lättast att få från nätet, eftersom det beror så mycket på vilken dist du har, vilka program du använder och vilken hårdvara du använder. Dessutom ändras det med tiden. Böcker blir fort gamla, men information på nätet kan uppdateras hela tiden.

LDP (http://ftp.sunet.se/LDP/ldp.html) har en hel del bra information, speciellt howtoerna.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...