Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är fel? Filer går sönder


krisalfen

Rekommendera Poster

Jag köpte just en ny dator i delar som en datorkunnig kompis satte ihop åt mig. AMD 3,1 GhZ, Radeon grafikkort, 2 barracuda hårddiskar på sammanlagt 360 GB. Gu va trevligt! Och allt funkade fint! Men så börjar saker och ting paja efter några dagar, filer går sönder, videofiler går inte att öppna, mappar kan inte öppnas osv. Kör jag chkdsk så hittar den massa fel (inte från början), så jag får formaterra om allt och installera windows xp (professional eller home gör ingen skillnad) igen. Jag tappar alla filer :(

 

Är det något med hårdvaran? Filerna går sönder på båda hårddiskar, och den jag hade sen innan har jag aldrig haft något problem med förrut!

 

Det borde inte vara virus, för jag formatterade ALLT och sen använde jag bara köpa installationsdiskar. Så det borde ju vara rent?

 

vad ska jag göra :(

 

lessen datortjej som vill dra hammarn genom hela saken

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Låter som fel på någon av dina diskar, tyvärr.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har testat detta, de hittade inga fel på hårddiskarna... :/ ska ladda ner ultimate boot cd och testa. Grejen är, att det funkar felfritt, och plötsligt WHAM så är allt paj!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micael Karlsson

Har du testat så att det inte är något illvilligt litet virus som ställer till det för dig?

 

 

Lycka till

 

/Micael

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...