Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tv-out drivrutin


Nisse

Rekommendera Poster

Min tv-out funkar inte. Finns det nån tv-out drivrutin för riva tnt 2? Jag har Riva Tnt2 kort (A-Open PA3000 Plus).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tyvärr så fungerar det inte alltid att använda referensdrivisarna från nVidia. Jag har själv ett AOpen PA3010 TNT2-kort i min burk. Kör just nu Win2k och tänkte att jag skulle testa nVidias drivisar - det gick inte alls. Jag använde alltså de som finns till Win2k, tro inte något annat...

 

AOpen har en hel del bra info på sin hemsida, www.aopen.nl, kolla där för tips.

 

Vilket OS kör du på förresten?

 

Mvh Stefan

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att det inte funkar.

JAg har testat nvidias drivisar på 5 olika kort , TNT1 & 2 och Geforce, och alla har funkat perfekt, även i Win2k.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det kan bero på att jag kör RC2 fortfarande... Har inte velat lägga pengar på den skarpa ännu. Den är ju så att säga inte direkt gratis...

 

En liten fundering bara: Påverkas TV-out av drivrutinen? Har TV-out på mitt kort men jag har aldrig testat. Tycker att det borde vara något som enbart berör kortet i sig.

 

Mvh Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är RC2?

 

 

TV outen påverkas antagligen av drivrutinen, precis som bilden på skärmen, men några synbara skillnader mellan dom olika drivisarna är det nog inte...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NVIDIA's referensdrivrutiner har en irriterande nackdel med TV-ut (iaf i Win2000) och det är att det krävs en omstart för att skifta mellan skärmen och tv-ut (hopplöst omständigt).

 

Så se till att använda drivrutinerna från kortets tillverkare istället om du tänker använda tv-utgången någorlunda frekvent.

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...