Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

handelbanken.nu


Hakinger

Rekommendera Poster

http://www.handelsbanken.nu/

Skriv in dina kerditkortsuppgifter med kod och allt och logga in...helloo!

 

Det är lite roligt att folk försöker med allt hur klantigt det än är men samtidigt är det lika tragiskt att det säkert finns folk som går på det.

Hur kommer det sig att man inte kan sätta dit såna som gör såna här totalt uppenbara bedrägeriförsök?

Är det .nu domänen som omöjliggör all kontroll om vem som står bakom?

Jag menar dom som jagar fildelare lyckas ju stänga ner sajter till höger och vänster. Men det här kanske inte är så allvarligt?

Antingen så har dom inte så bra kreditnummerkontrollerare för man kan slå in 16 slumpmässiga siffror så kommer man vidare eller så finns det en jäkla massa kreditkortsnummer för jag kommer vidare efter att slumpmässigt ha slagit in nummer efter 3-4 försök.

 

Och nu finns det nån stackare som heter Dumhuvud i efternamn som kommer att få sitt konto tömt ;)

[inlägget ändrat 2005-07-23 18:05:07 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog så att dom inte hunnit stänga ner sidan än. Domänen registrerades för 3 dagar sen och sidan kom säkert inte upp förens idag då det är helg nu och då tar det antagligen något längre tid innan dom får kontakt med någon behörig som kan stänga ner sidan.

 

Men jag tycker det är väldigt dåligt av handelsbanken att inte säkra den domänen själva, det är inte direkt nån kostnad för dom att säkra sitt namn i alla vanligt förekommande tlds.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog så att dom inte hunnit stänga ner sidan än.

Men nu verkar det vara gjort! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tja, säker kan man väl inte vara med någon sida. Men nu blir man i alla fall inte avkrävd några kreditkortsuppgifter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu inte någon hackat ens dator eller DNS så kan man väl vara rätt säker att handelsbanken.se går just dit.

 

Men om handelsbanken.nu tidigare har varit en "phishingsite", hur vet man att den nu är riktiga handelsbanken? De kan ju ha speglat en massa saker och ligga som en "proxy" mellan klienten och riktiga handelsbanken? Har för mig att just det beteendet diskuterats här på Eforum för inte så länge sedan...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...