Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Partitionering ?


Isma

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en Compaq Presario. Försöker dela upp C partitionen i två dela med partitionmagic. Men när jag trycke utförd efter sista fönster i programmet. Starta dator om för att utföra uppdelningen, kommer ett fel medelande.

 

Error 983 while executing batch.

Error 983. too many errors found, process halted.

 

will now reboot.

press any key to continue

 

Jag har försökt flera ggr men utan framgång. Är det någon som vet var det kan beror på var snäll och hälp mig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att köra checkdisk, det verkar som om du har fel på hårddisken.

 

Dubbelklicka på "Den här datorn".

Blåmarkera din C disk (enkelt musklick).

Välj Egenskaper.

Välj flik "Verktyg".

I menyn för felsökning tryck på knappen "Testa nu".

Kryssa i båda rutor som kommer upp, och tryck på "Starta".

 

Du kommer få ett meddelande om att den inte kan köra nu utan kan köras vid nästa start av Windows, klicka Ok och starta om datorn.

 

Checkdisk kan ta ganska lång tid att gå igenom och ju större disk destå längre tid tar det, räkna med flera timmar för en större disk.

 

När checkdisk är klar så startas Windows igen så kan du göra ett nytt försök att partitionera.

Tunna/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett en ganska ny Compaq dator med en återställningspartition D: på ca 5GB

Kruxet var att D: faktiskt var första partitionen på hårddisken och C: den andra partitionen på ca 70GB.

Jag kan tänka mig problem att med ett vanligt partitioneringsprogramm försöka dela "C:" i 2 partitioner på en sådan dator.

Enligt nått tips ska man från HP/Compaq kunna beställa en återställningsCD som gör att man tex ska kunna ta bort både d: och C: och göra en normal partitionering/installtion med c: först med operativsystemet och D: sedan med egna filer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lyckat att partitionera enligt Tunnas instruktioner.

Tack ska du har tunna och erik6 tacka jag också för förslagen.

 

Mvh

Isma

[inlägget ändrat 2005-07-24 11:54:07 av Isma]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...