Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Streama datan genom xboxen


Soderbaum

Rekommendera Poster

Streamade ofta filmer från datorn genom Xboxen för bildkvaliténs skull, hade Win98 förr och det fungerade utan broblem, har nu en burk med XP. problemet som nu dykt upp är att detorn hittas, men när man väljer den så står det "Access denied". Har stäng av brandväggen i både XP och Norton. Antar att probemet är detsamma som när jag skulle köra nätverket mellan mina två datorer, fick då byta så att användarnamn och lösen på båda var desamma innan jag kunde arbeta fritt mellan datorerna. Någon som vet ut jag kan lösa mitt problem? Eller bara någon våghlsig som har en bättre idé eller en vild gissning?

 

Tacksam för all hjälp!

 

/Soderbaum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Streamade ofta filmer från datorn genom Xboxen för bildkvaliténs skull

 

På vilket sätt påverkar detta bildkvalitén?

 

Jag vet ju inte alls vilket program du använder på Xboxen om det är Xbox media center så är det bara att skapa en smb share och logga in på den med ditt användarnamn och lösenord. Om gästkontot är aktiverat behöver du inte skriva varken användarnamn eller lösenord.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder XBMC. Testade att aktivera gästkontot på datorn, men det fungerade inte bättre för det. Hur skapar man en smb share då? Lite bakom flötet när det gäller xbox, men tacksam för hjälp ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...