Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Låter konstigt


GeorgeS

Rekommendera Poster

låter det som tonstötar, typ morsekod när du startar datorn? i så fall är det ngt som moderkortet reagerar på. dvs att det är fel på t ex minnet, grafikkort eller dylikt. beskriver mera. moderkort?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bara fläktarna bara som låter vid omstart?

Det låter som det i vissa datorer jag har hand om :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja tänk er hur en svårtstartad bil låter. Ja iaf ungefär så. Ljudet går upp och ner om ni förstår hur jag menar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mambofeber:

 

Förresten när man stänger av datorn låter det som du säger(morsekod). Hur fixar man de?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha okej då var det inte alls det jag tänkte på.

Det borde stå i manualen till moderkortet vad ljudsignalerna betyder. Men det kanske inte är så lätt att hitta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten när man stänger av datorn låter det som du säger(morsekod). Hur fixar man de?

 

menar du att datorn låter likadant då du stänger av datorn? innan skrev du att du får dessa tonstötar när du startar datorn. för att få reda på vad tonstötar står för, får man gå in på tillverkarens hemsida och leta.

 

efter dessa tonstötar, fortsätter datorn att ladda Windows? får du ngt felmeddelande på skärmen?

förresten, det går säkert att ställa in i BIOS:en att moderkortet ska ignonera ev fel, men det är inte att rekommendera. för att bli av med detta ljud så måste man byta ut den del det är fel på i datorn. tonstötarna beskriver vad det är fel på.

 

[inlägget ändrat 2005-07-22 22:27:24 av mambofeber]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det är inte samma ljud när man startar och stänger av datorn.

Och jag får inga felmeddelanden. datorn funkar dessutom perfekt. det är bara dom där ljuden som jag vill ha väck.

 

men nu jag fått vissa hum om vad det kan vara. jag är ingen expert på datorer så jag ska låta nån kompis kolla up om han kan fixa det. jag återkommer nästa vecka hur det gick. tack så länge!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...