Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min Mus Beter Sig Konstigt


Niss3

Rekommendera Poster

Hej !

 

Jag har köpt en Razer Diamonback mus, jag är också jättenöjd med den. Problemet är att jag misstänker att det är ett fel på den ? För när jag "använder" datorn, får jag problem ibland. När jag "enkelklickar" så blir det Dubbelklickningar , inte alltid, men då och då händer det. Jag har kollat i Razer inställningarna, på dubbelklickningshastigheten och i enhetshanteraren fann jag 2 möss installerade och tog bort den jag inte använde - men inget av detta hjälpte. Det hjälper inte heller med att starta om datorn.

 

Vad kan det vara för fel ? Det värkar vara ganska slumpmessigt när det händer, ibland kan den funka bra länge, och ibland så vill den bara dubbelklicka hela tiden ! Kan det värkligen vara den nya musen felet ligger i ? (Vilket jag värkligen hoppas att det inte är, jag ska prova att byta också)

 

/simon

 

Jag har provat med en annan mus - det fungerar bra då !

Varför har detta hänt ? Vad kan ha hänt ? Kan det vara fel på drivrutinerna eller razer programmet?

[inlägget ändrat 2005-07-22 11:45:57 av RR-Simon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag provat med en Exact likadan mus i samma dator - Det är min mus det är fel på !!!

 

Vad ska jag göra ?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nyss köpt den så är det väl bara att lämna tillbaka den på garanti och få en ny, speciellt om du nu testat med en likadan och den fungerar.

 

Torde vara glapp i musknappen.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glapp i sladden, skulle det vara orsaken till dubbelklicken? Hmmm... När man dubbelklickar blir det ibland ingen reaktion alls, det skulle jag kunna tänka mig vara glapp.. Men i alla fall - Har jag en Garanti ?

Hur kan jag ta reda på det, för det jag fick när jag beställde var bara lådan med musen i, kanske en manual också ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl en ordersedel och ett kvitto på att du betalt?

Skriv en rad till butiken där du köpte musen och fråga hur du gör med garanti returer, för jag antar att du köpt den via någon Internetbutik?

Det brukar föresten stå på deras hemsidor, dom flesta sköter returer smidigt så om du ringer eller skriver dit så får du ett kontrollnummer som du använder vid returen.

 

Har du köpt den över disk så är det ännu lättare då går du bara tillbaks till affären och ber att få byta ut den men du måste ha kvitto med dig så dom kan se att det är av dom du köpt den.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: Microsoft har ett program som heter Tweak ui. I det programmet har jag klickat i en ruta där det står: Detect accidental doubleclicks.

 

Kanske prova om det gör någon nytta?

 

Jag tror att det är tillverkaren som ger garanti. Det brukar skilja sig mycket från tillverkare till tillverkare. Mitt gamla Radeonkort hade bara 1 års garanti medan mitt Asuskort har 3 års garanti.

Fast det är sant garantiärenden sköts väl genom butiken som sålde den.

[inlägget ändrat 2005-07-22 16:02:42 av Hundbert]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt svenska konsumentköplagen så har man reklamationsrätt i 3 år för varor köpta efter 1 april, tidigare 2 år, för ursprungliga fel. Därav är normalt de första 6 månaderna en garantitid då det är säljaren som ska bevisa att det inte är ett ursprungligt fel.

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=125

Konsumentköplagen gäller mellan privatperson och säljare.

 

Sedan kan säljare eller tillverkare ha generösare regler om de vill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp, jag håller på o kollar med företagen. Men undertiden, vad var Tweak UI bra för ? [bild]

 

[bild bifogad 2005-07-23 16:01:04 av RR-Simon]

732228_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RR-Simon skrev:

 

Men undertiden, vad var Tweak UI bra för?

Se bifogad bild.

 

[bild bifogad 2005-07-23 16:19:00 av Maratonmannen]

732235_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...