Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

O. & K. Webhotel in Sweden AB


daddy

Rekommendera Poster

Känner ngn till ovanstående/nedanstående hotel ?

 

http://123.shellkonto.nu/

 

är adressen.

Jepp, jag har ett konto där. De är billiga och jag använder kontot som ett shell för lite av varje, programmering inte minst.

 

 

Vissa som har "koppling" till denna adress

verkar väldigt egenmäktiga, läs -

 

http://www.linux.se/

 

Har jag fel ??

Många webbhotell brukar ju ha affiliate-program. Dvs att deras kunder får tex rabatterade priser om de skaffar nya kunder åt webbhotellet, så jag tycker inte alls att det verkar konstigt. Är det något specifikt du opponerar dig mot?

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linux.se - De tålde inte attt det att någon som irreterade sig på att de inte kunde räkna. Två klara grova räknefel uppmärksammades av en (?) läsare - som denne också påpekade tror jag - men de, Linux.se, raderade inläggen (skämdes förmodlgen). Det tyder på att något är fel, någonstans....... ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag själv hänger i det forumet, så vet jag var de handlar om. Det står klart och tydligt i forumet, att "shellkonto" ärende inte skall diskuteras i forumet, pga forumet är till för linux.

 

O. & K. Webhotel in Sweden AB är endast sponsorer av webbhotell tjänster till Linux.se

 

Ni kan kolla själv http://bbs.linux.se

 

Jag har haft shellkonto i flera år, det fungerat perfekt, så att springa runt och sprida dynga bara för du får något inlägg raderat i ett forum. Förvisso klantigt att man räkna fel, men det kan man påpeka på ett snygg sätt för beröd person.

 

[inlägget ändrat 2005-07-24 22:11:26 av Herr Klein]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hummmm

 

Eftersom jag noterade att kritik raderades, ville jag

övertyga mig om att hotellet var rent, så att säga.

Och att det inte fanns direkta kopplingar mellan

linux.se och O. & K. Webhotel in Sweden AB.

Eller gör det ?

Någon verkar ganska irriterad ?

 

 

daddy

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att linux.se skulle vara orent? Konstigt bedömning.

 

Jag är inne i deras forum där nästa varje dag, och se inga problem med detta.

 

Är högre i tak där än på många andra forum, om någon moderator sedan har raderat ett inlägg som du tycker skulle vara kvar. Inlägger var uppenbarligen ett regelbrott. Så vad är problemet?

 

Det är sällan det raderas inlägg, men bara för man driver ett forum så får folk inte bete se hur som helst, det värsta trollen måste man plocka bort.

 

Klart de finns en koppling mellan nämda bolag och linux.se, dom är sponsorer åt linux.se. Dom sponsrad med resuser åt linux.se och ett antal lug:ar runt om i landet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ok - koppling finnes. Verkar inte bra.....se 2.

2. Varför efterlyser man/folk olika trådar och inklägg som försvunnit

i forumet ..........då ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte det bra för? Många gillar Linux.se , särskilt forumet. Forumet har ca 1000 besökare per dag och många få hjälp via forumet.

 

2) Efterlyser olika tråda? Nu överdriver du!! Mej veteligen så radera man inte trådar och inlägg mer än nödvändigt. Det jag kankomma ihåg vad folk efterlyste var tråda efter en databas krash, som inträffade för några månader sedan.

 

Mej veteligen plockas de bort mycket få inlägg från bbs.linux.se , sedan att man censurar ett och annat troll, är väl bara ett måste.

 

Vad vill du komma? Du verka bara ute efter smutkastad ett forum, men gillar du inte forumert, så du får gå någon annastans. Internet är fritt, det är bara starta ett eget forum och köra..

 

Om forumet vore så dåligt som du påstår, varför har man då över 5000 användare som har skrivit över 152 k inlägg?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som du har dåligt samvete - av stora mått.

Jag, vill veta om O. & K. Webhotel in Sweden AB

är seriöst eller en lekstuga. Så jag tar väl upp det jag vill.

Jag tror numer dessutom att du är en av de bakom;

O. & K. Webhotel in Sweden AB,

på ett eller annat sätt. Du har inte ingivit något förtroende.

Jag är nu mer eller mindre övertygad att,

O. & K. Webhotel in Sweden AB

är en lekstuga. Det var det jag ville veta.

Tack för dina indirekta klarlägganden.

Tar ett annat web hotel !

 

:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt hänger väldigt mycket på bbs.linux.se, har gjort det sedan dom öppnade forumet. Jag försöker förklara varför det kan förekomma raderade trådar, som du verka ta som något väldigt negativt.

 

Att du sedan blanda ihop bbs.linux.se som nämda bolag sponsrar, är bara beklagligt. Att man måste moderara ett forum, då förekommer radering av trådar. Är IDG en lekstuga för dom raderar trådar i sitt forum? Knappas

 

Vad är du så rädd för? Gör en kreditupplysning, så får man fram mycket fakta. Om man är osäkert på ett företag bör man börja där , har bolaget massa betalningförläggade och skit, då bör man se upp.

 

Det jag tycker är bra med shellkonto.se , är att man slipper binda in sej i krångliga avtal. Vill man inte fortsätta efter 1 år, struntar man i att betala. Medan många andra webbhotell tvinga kunden in i bytesbärrier som är höga som skyskrapor. En del av aktörerna kommer 1 år efter och kräver betalt, då man trodde att "kontot" sedan länge var en avslutad historia. Tänkte inte nämna några namn, men dom håller till i Skåne.

 

Lekstuga? Det får stå för dej! Men min erfanhet vad de gäller webhotell, är förljande :

 

Man skall akta sej för följande :

 

o Dom som hyr in sej på amerikanska servrar

o Dom som drivs som enskilda firmor.

o Dom saknar fast telefonnummer för support. ( Det skall gå och ringa till webbhotellet och ställa frågor, gärna någon som svara i telefon på en Söndag och Lördag. )

 

Jag under årens lopp förbrukat en del webhotell.

 

Sedan är det väl bara att välja och vraka bland de tusentals aktörer som finns.

 

Lycka till. :thumbsup:

 

 

[inlägget ändrat 2005-07-30 12:52:53 av Herr Klein]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit kund hos dom i flera år nu och är helnöjd med dom. Får alltid snabb och bra support när jag behöver det. Använder det mesta av det jag betalar för och har aldrig haft några nämnvärda problem.

 

Har inte funnit nån anledning än att byta ställe...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft det nån månad eller så. Iofs inte använt det speciellt mycket men jag har inget att klaga på.

 

Fö. känns det stundtals som att det där trollet nån snackade om kanske hade kommit hit :)

 

 

Om du vill ha ett ännu billigare webbhotell så finns manufrog, som jag håller på att testa gratis nu en månad. Hittils har även det funkat riktigt och trots att dom har servrar i usa så tankar jag oftast 600-700 till/från mitt konto.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jag "varnar" för så kallade webbhotell agenter för Amerikanska servrar, det bl a hänt mej att affärs realtionen mellan agenten och server ägaren skiter sej, då sitter du som kund i klistret. Att bolaget som driver tjänsten skall även äga serven, är min personliga åsikt i alla fall. Men huvudsaken att man är nöjd.

 

Om du vill ha ett ännu billigare webbhotell så finns manufrog, som jag håller på att testa gratis nu en månad. Hittils har även det funkat riktigt och trots att dom har servrar i usa så tankar jag oftast 600-700 till/från mitt konto

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

affärs realtionen mellan agenten och server ägaren skiter sej, då sitter du som kund i klistret

 

Kan väl hända mellan tex den som äger servern och den de köper bandbredd av eller mellan serverägare och agent även om de är i sverige båda två?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu vi skall snacka vidare ?

..................................................

....folk efterlyste var trådar efter en

databas krash, som inträffade för

några månader sedan...................

Humm - hur är det med back up, då.

Verkar klent på den sidan ?

Kör ni/de inte dubbla burkar samtidigt ?

:thumbsdown:??????????????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart! Man kan få problem och betala. Eller bli uppköpta av någon större aktör på marknaden, så även om det där fina webhotellet man fick kanon support hos för 1/2 år sedan, är köpta av något stort norskt bolag. Inte ovanligt.

 

Sedan har USA servrar en tendens att fungera mindre kul om den som vill köra olika portal eller forum lösningar, man upptäcker att väldigt många och skriver inlägg kl 03.00 på natten, eftersom serven är är inställt på CA tid.

 

Men man kan se det så här, någon som invenstera och äger egen utrustning, tycker jag är seriösare än någon spelevink, som bli agent åt någon stor serverhall innehavare i USA. När webhotell marknaden var yngre än vad den är idag, så vad det många av idag etablerade webbhotellen som började som webhotellagenter.

 

Jag har varit med om webhotell , när är det helg, då är alla borta. Det finns ingen journummer eller någonting.

 

Man har fått tagit till panikåtgärder som att ta kreditupplysning på bolaget styrelse, för att få fram ett hem telefon nummer till någon som kanske kan s åtgärda problemet.

 

För har man en webshop, det sista man vill råka ut för att t.e.x serven är nere titt som tätt. Du kan ge dej tusan på att serven där just din hemsida ligger , går ner just när du har en annons ute för massa pengar etc.

 

Jag anser det är väldigt viktigt att tekniken fungera, man vet instikt vilka parametera man skall undvika, skryter ett webbhotell med att dom kör på t.e.x RED HAT, då vet man undvik. Dom där killarna kan inte UNIX/Linux.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
skryter ett webbhotell med att dom kör på t.e.x RED HAT, då vet man undvik.

Av vilken anledning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte vet jag, den frågan får du ställa till info@linux.se . Jag gör backup på mina egna grejer via shellaccess gör en mysqldump osv, eftersom jag bruka tanka hem data.

 

Dubbla burkar? Det hjälper väl knappas med DB krash.Har du väl fått en krashad DB, måste du ändå gå tillbaka några timmar eller dagar i tiden. Uppbarligen fanns det en backup eftersom forumet är upp och rullar, det är väl huvudsaken.

 

 

folk efterlyste var trådar efter en

databas krash, som inträffade för

några månader sedan...................

Humm - hur är det med back up, då.

Verkar klent på den sidan ?

Kör ni/de inte dubbla burkar samtidigt ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi ändå ska säga ngt mer.........?

............ folk efterlyste trådar efter

en databas krash, som inträffade för

några månader sedan.

 

Back up´n verkar svag ?

Kör ni/de inte dubbla burkar !?

Näst intill oförlåtligt att tappa

bort saker ! Illa !

 

:thumbsdown: !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det är red hat usel impletation av Linux. Säkerheten är inte världens bästa i RED HAT. Många webbhotell kör t.e.x FreeBSD istället för Linux, just pga linux är inte världens bästa OS för den här typen av uppgifter

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkerheten är inte världens bästa i RED HAT.

 

Herr Klein, lastar du Red Hat för inkompetensen hos den som sätter upp det?

Låt gå för att standardinstallationen kanske inte är ett under av säkerhet, men . . . .

/Mathias

 

[inlägget ändrat 2005-07-31 12:23:20 av mathei]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej! Men det finns bättre lösningar än red hat om man vill köra fri UNIX, både säkerhetsmässigt och lastmässigt. Den som väljer red hat gör det antaligen av ren lathet, för mera vana UNIX människor bruka göra andra val.

 

Dock kanske skall understrycka att min omdömer bygger på äldre RED HAT distrubtioner, då red hat numera har splittrat i 2 varianter. Där bör ses mera som en Beta variant på betal versionen.

 

Herr Klein, lastar du Red Hat för inkompetensen hos den som sätter upp det?

Låt gå för att standardinstallationen kanske inte är ett under av säkerhet, men .

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej! Men det finns bättre lösningar än red hat om man vill köra fri UNIX, både säkerhetsmässigt och lastmässigt. Den som väljer red hat gör det antaligen av ren lathet, för mera vana UNIX människor bruka göra andra val.

 

Hmm, iofs kanske man ska ge dig lite rätt. Och du säger dessutom att din Red Hat-nivå kanske inte är riktigt aktuell.

Och jag måste erkänna att jag kör inte Red Hat reguljärt sedan Fedora 1 släptes.

För att härda Linux så rekommenderar jag Bastille (http://www.bastille-linux.org/), men detta går iofs att göra på Fedora, SuSE, Mandrake, Debian, HP-UX, OS/X och you-name-it.

Fast, medges, då har du ingen ren Red Hat längre.

Mvh Mathias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fedora är en beta version av red hat , att köra en seriös server på fedora, är som att springa i ett fält med truppmina 12. Det slutar mindre bra.

 

Skall man köra seriösa server, är nog FreeBSD/OpenBSD att föredra om man vill ha gratis UNIX på x86 hårdvara. Men som sagt, smaken är som baken delad. Huvudsaken man är nöjd.

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...