Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Wlan och wireless protocols compliant


tobo

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har köpt en Acer 5002LM TURION och jag frågade säljaren i butiken om den hade Wlan och det hade den enligt honom. Det verkar den dock inte ha och det står istället wireless protocols compliant och det verkar som om wlan är något slags tillval.

 

Någon som vet hur detta funkar och om jag i så fall måste köpa något kort för att få wlan:et att fungera.

 

Vore mycket tacksam för ett svar. Tack på förhand.

 

mvh,

Thomas

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill minnas att många Acer datoere har en knappt/lampa på framsidan som inaktiverar/aktiverar WLAN kortet i den, eller nåt sådant.

 

Se ifall du hittar den, bör vara en WLAN ikon brevid den. I många fall även en Blutooth ikon och lampa/knapp bredbvid.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

tack för ditt svar. Alldeles riktigt, det sitter en blåtands lampa och en för Wlan. Jag kan trycka på dom men det står "no signal".

 

Ska det aktiveras på ngt sätt eller behöver jag köpa till ngt för att få det att fungera?

 

mvh,

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men se till attt kortet först o främst är aktiverad med knappen.

 

du behöver INTE köpa till något, du behöver bara ha tag i någon som vet hur man gör.

 

Så, då är det ju bara att hitta ett trådlöst nätverk att anslutat till!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågade säljaren i butiken om den hade Wlan och det hade den enligt honom

 

Det har den normalt inte om man inte har valt till det. Men har säljaren uppgivit att den har det så borde de kunna erbjuda dig en lösning, t ex ett WLAN-PC-card eller USB-dongle utan kostnad för dig. Helst den integrerade minipci-kretsen förstås, om det går.

"wireless protocols compliant " betyder ju ingenting i sig, det stödet finns ju i operativet och inte i hårdvaran i det här fallet?

 

-------------------------------------------------

"I was doing wireless when wireless wasn´t cool."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...