Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bredbandsbolaget lägger ned Bostreams vDSL


|anders|

Rekommendera Poster

BBB har för avsikt att ta bort Bostreams vDSLutrustning från kopplingsstationerna, så alla som liksom mig abbonerar på bostreams gamla 26/26mbitsuppkoppling får en 24/1uppkoppling istället. Alternativet kan vara att man får byta till BBBs 12/9mbits vDSL - men detta är inte bekräftat.

 

Då jag arbetar med videoredigering genereras mycket stora filer, som jag gärna ser att mina medarbetare, med snabb uppkoppling, kan hämta utan att lämna datorn på över natten.

 

1mbit upload är inte tillräckligt, knappt 9mbit heller.

 

Jag är medveten om att Bostreams 26/26mbitsuppkoppling fungerat väldigt varierande men för mig har det aldrig varit några problem. (förutom att det tog 11 månader och inte 3 veckor att få det installerat, och därför svider det extra mycket när dom vill koppla ner efter ett drygt år.)

 

Min fråga:

Vet ni om någon internetleverantör som tillhandahåller snabbt vDSL i Stockholms innerstad? (Odenplan)

 

Tackar på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett brev av dom i går, ringde kundtjänst som bekräftade att det inte finns något jag kan göra åt saken. Teknisk support tipsade om den alternativa 12/9vDSLtjänsten, som inte är den tjänst som BBB har valt att rekommendera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ni om någon internetleverantör som tillhandahåller snabbt vDSL i Stockholms innerstad? (Odenplan)

Inte vDSL eller 9Mbit upload men...

Har du kabeltv från Chello så erbjuder de 24/8 Mbps för 518:-/mån

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Helt korrekt men mycket dåligt!

Jag hade Bostreams Scream med ca 20/15 mbits lina. Fick sedan ett brev

att jag skulle få mycket bättre prestanda och att man uppgraderar hårdvara i telestationen. Nu skulle jag istället få garanterat 24/1.

Ett rejält nedköp mao. Jag hörde av mig till BBB's kundtjänst och dom erbjöd mig 12/9 istället, vilket jag nu fått. Klart sämre än innan men bättre än det jag skulle fått per automatik.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...