Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Copy/Paste i Firefox


Jan Videren

Rekommendera Poster

Jan Videren

Jag har väldiga problem med Copy/Paste i Firefox. Ofta vill jag kopiera URLen jag är inne på till något annat program, men det strular oftare än det fungerar. Ibland lyckas jag, men ibland är det som att det aldrig hamnar i Urklippshanteraren. Jag använder version 1.0.6 engelsk på engelskt Windows XP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju märkligt. Du markerar alltså URL i adressfältet och högerklickar och väljer sen copy, och ändå hamnar det inte i urklipp.

Kanske är det nån bugg i 1.06? Själv har jag inte installerat den versionen än, men i mina versioner 1.04 och 1.05 är det inga problem. Det händer titt som tätt att nya versioner av Firefox gör så att en del extensions slutar fungera. Du råkar inte ha "copy and paste" extension installerad?

Vid en snabb fundering på vad felet kan bero på så kommer den extension upp i huvudet eftersom den använder sig av urklipp. Kanske den blivit konstig i den nya versionen?

För jag antar att du inte har samma problem i Internet explorer eller Opera till exempel? Eller andra program där man kan klippa och klistra?

 

[inlägget ändrat 2005-07-21 00:19:19 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jan Videren

Problemet är bara i Firefox och bara ibland. Jag skulle säga att det är 50/50, funkar ca hälften av gångerna. De enda extensions jag har igång är Adblock, Google Toolbar och All-in-One Gestures. Det har varit likadant i både 1.04 och 1.05 också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Vill inte länken bli markerad när du ska kopiera den?

 

Finns en del om detta problem i FF-forumet.

 

Hittade något liknande problem här:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=287969&highlight=copy+paste

 

...det finns även en känd bugg som har med problemet att göra:

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=220900

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jan Videren

Jo URLen blir markerad, men när jag trycker CTRL+C eller högerklickar och väljer Copy händer ingenting verkar det som. Det finns i alla fall inget att klistra in. Det är alltså i Firefox adressfält jag oftast försöker kopiera ifrån. Jag vet att jag har alternativet File - Send link, men det är inte det jag vill åstadkomma.

 

Läste i de där trådarna du länkade till att det är visst inte bara jag som är väldigt irriterad över detta :) Någon skrev att det kan uppstå om man kör Firefox i Remote Desktop.

 

Janne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Läste i de där trådarna du länkade till att det är visst inte bara jag som är väldigt irriterad över detta :) Någon skrev att det kan uppstå om man kör Firefox i Remote Desktop.

 

Jo, det verkar vara ett vanligt förekommande problem :-)

 

Söker du vidare i forumet så hittar du kanske en fullträff på något som stämmer in på ditt problem. Min länk var bara ett exempel.

 

Där finns hur många inlägg som helst att söka igenom.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder också Adblock och All in one Mouse gestures. Ett tips kan vara att disabla Google Toolbar för att se vad som händer. Eller prova helt utan extension för att se ifall dom av nån anledning ställer till det.

Ett svenskt forum för Firefox: http://www.mozilla.se/forum/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...