Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rättstaten Sverige!


mindsleep

Rekommendera Poster

Jag är så heligt förba**** på den rättspolitik som Sverige kör med. Mes-Sverige...Jag tänker nu på dessa som slog ihjäl Marcus Gabrielson...ett lämpligt straff vore väll om man skickade in dem i typ Kumla Bunkern och låta 4-5 av de värsta, farligaste fångarna få gå loss på dem i ca 1 timme.

 

Men de släpps, inte nog med bevis. Trevligt. Ytterligare fler galningar på gatorna.

 

Självklart funderar jag på om de verkligen var skyldiga...eftersom rätten ansåg att de inte var det. Men det fanns ju en hel hop av vittnen som märkligt började yra om att de inte minns eller inte kommer ihåg. De var alltså vittnen som tidigare pekat ut dem.

 

Så det är väll mera troligt att de är skyldiga och de har "övertalat" vittnen att inte skvallra.

 

Sverige måste fasen ta och skärpa sig. Jag lever hellre i en faciststat med hårda tag och hårda nypor än ett Sverige där allt ska överanalyseras och vara så mes-mjukt hela tiden. Eller kanske inte....nåt emellan kanske vore bra.

 

Undrar varför alla världens brottslingar vill sitta i fängelse i Sverige istället för i sina hemländer?

 

Undrar varför balkan bor väljer att planera sin stöld-semester i Sverige?

 

Ja jösses....nä rättvisa idag är lika med medborgargarden och hyra in torpeder som får hjälpa en med en rättfärdig rättvisa.

 

JAJA, jag vet det skulle nog inte bli bättre om man gör ovanstående. Men jag har svårt att se att de skulle bli sämre!

 

Straffen i Sverige är ju skämt. Om man nu inte piratkopierat...för då stäms du och får leva på existensminimum i hela ditt liv.

 

//MVH Mindsleep

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Skapad
  • Senaste svar

Det är så det fungerar i en rättsstat. Utan bevis blir ingen dömd. I det här fallet tror jag att några skyldiga sluppit undan vilket är beklagligt. Det är dock priset vi får betala för att leva i en stat där (nästan) inga oskyldiga blir dömda. De är bättre än att få livstid på grund av snatteri, anser jag.

 

Jag lever hellre i en faciststat med hårda tag och hårda nypor än ett Sverige där allt ska överanalyseras och vara så mes-mjukt hela tiden. Eller kanske inte....nåt emellan kanske vore bra.

Jag antar att du varken levt i en fasciststat eller något liknande, annars skulle du inte tänka så.

 

Undrar varför balkan bor väljer att planera sin stöld-semester i Sverige?

Om du med ”balkan bor” menar balkanbor vill jag ha bevis i form av en länk till en trovärdig källa. Jag kommer nämligen därifrån och har aldrig hört om det. Har du möjligtvist förväxlat Balkan med ett annat geografiskt område? Vilken del av Balkan då? Jag undrar eftersom Balkan omfattar ett tiotal länder.

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du varken levt i en fasciststat eller något liknande, annars skulle du inte tänka så.

 

Nej, därför kom det där lilla extra som du kanske missade..."Eller kanske inte....nåt emellan kanske vore bra."

 

Om du med ”balkan bor” menar balkanbor vill jag ha bevis i form av en länk till en trovärdig källa.

 

Det är en åsikt jag har, jag vet inte var du bor, men jag bor i Norrland, vi har stora problem med stölder i stugor och stölder av diesel. Självklart går det inte bevisa i ALLA fall att det är balkanbor. Men i många fall är det polaker enl. de dagstidningar vi har här uppe och folk som sett bilar köra iväg.

 

Det är ju självklart en grov generalisering och ska inte tas på fullt allvar. Och självklart menar jag inte DIG. 2 av mina allra bästa vänner är polacker och de skrattar mest när jag drar ur mig en sån generalisering. Ungefär som man hört "Svenskar lever rövare i Kos eller på nån annan semester stad." Jag bryr mig inte, för jag var inte där och levde rövare.

 

//MVH Mindsleep

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Undrar varför alla världens brottslingar vill sitta i fängelse i Sverige istället för i sina hemländer?

 

Inte konstigt. Gratis gym, kabel-TV och annat fint. Bättre mat än i skolorna. Slipper ut efter halva straffet om du uppför dig väl. Det är inget straff att sitta i fängelse här. Rena hotellet. Det enda negativa är att du får en prick för livet.

 

Vem vill anställa någon som är straffad sedan tidigare t ex?

 

Ja jösses....nä rättvisa idag är lika med medborgargarden och hyra in torpeder som får hjälpa en med en rättfärdig rättvisa.

 

Ja, det lär väl bli nästa. När Polisen bara har 8 - 5 tider när man behöver dem. Om man ringer och behöver dem, så säger dem bara att "vi kommer när vi får tid". Vad är det för polis?

 

Inte konstigt att polisen tappar förtroendet bland befolkningen.

Snart är det väl som i USA. Alla går beväpnade för att känna sig trygga på gatorna.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, därför kom det där lilla extra som du kanske missade..."Eller kanske inte....nåt emellan kanske vore bra."

Jag missade inte det utan menade bara att du, om du hade provat på odemokratiska stater, inte skulle tänka så som du började i första meningen. Jag förstår vad du menade och är lika förbannad för att brottslingar går fria.

 

Det är en åsikt jag har, jag vet inte var du bor, men jag bor i Norrland, vi har stora problem med stölder i stugor och stölder av diesel. Självklart går det inte bevisa i ALLA fall att det är balkanbor. Men i många fall är det polaker enl. de dagstidningar vi har här uppe och folk som sett bilar köra iväg.

 

Polen ligger väldigt lååångt från Balkan.

 

Det är ju självklart en grov generalisering och ska inte tas på fullt allvar. Och självklart menar jag inte DIG.

Nej, jag trodde inte heller det :)

Jag blev bara förvånad när jag läste vad du skrev och ville veta mer.

 

:thumbsdown: :thumbsdown: till alla ohederliga människor!

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem vill anställa någon som är straffad sedan tidigare t ex?

Tror du att Tony Olsson om femton år kommer att anmäla sig som arbetssökande? :)

 

De som begår grova brott skiter fullständigt i om de senare får ett jobb eller inte. Om de tänkte på det skulle de kanske också tänka på straffet i fall att de åker fast. I deras bransch är tiden bakom murarna en merit. :)

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

[inlägget ändrat 2005-07-20 22:24:28 av A.C.Magic]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Tror du att Tony Olsson om femton år kommer att anmäla sig som arbetssökande? :)

 

Nä, jag tror att hans tid på arbetsmarknaden är förbrukad.

Han försörjer sig väl på annat sätt. Dessutom är han känd i hela Sverige sedan kvällspressen blåst ut hans namn och bild överallt på löpsedlarna.

 

De som begår grova brott skiter fullständigt i om de senare får ett jobb eller inte. Om de tänkte på det skulle de kanske också tänka på straffet i fall att de åker fast. I deras bransch är tiden bakom murarna en merit. :)

 

De har ju inget att förlora längre. Om man säger så.

Snarare tvärtom är det väl brotten som räknas som en merit. HA och andra gäng suger upp folk på fängelserna. Ju grövre brott du begått dessto högre status får du. Sen finns det väl brott som inte är uppskattade?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir konfunderad när människor som jag uppfattar som både begåvade och bildade skriver så otroligt korkade och pöbelaktiga inlägg som vi ser exempel på i den här tråden.

 

ett lämpligt straff vore väll om man skickade in dem i typ Kumla Bunkern och låta 4-5 av de värsta, farligaste fångarna få gå loss på dem i ca 1 timme.

 

Jag lever hellre i en faciststat med hårda tag och hårda nypor än ett Sverige där allt ska överanalyseras och vara så mes-mjukt hela tiden.

 

Undrar varför balkan bor väljer att planera sin stöld-semester i Sverige?

 

Ja jösses....nä rättvisa idag är lika med medborgargarden och hyra in torpeder som får hjälpa en med en rättfärdig rättvisa.

 

Inte konstigt. Gratis gym, kabel-TV och annat fint. Bättre mat än i skolorna. Slipper ut efter halva straffet om du uppför dig väl. Det är inget straff att sitta i fängelse här. Rena hotellet.

 

Vad är det som driver er?

 

-nisse

 

 

If we quit voting,

will they all go away?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir konfunderad när människor som jag uppfattar som både begåvade och bildade skriver så otroligt korkade och pöbelaktiga inlägg som vi ser exempel på i den här tråden.

 

Om du ska citera mig så citera hela mitt inlägg. Välj inte ut vissa ord. Du borde ha tagit med hela mitt inlägg ang. faciststater...det vill säga även:

 

Jag lever hellre i en faciststat med hårda tag och hårda nypor än ett Sverige där allt ska överanalyseras och vara så mes-mjukt hela tiden. Eller kanske inte....nåt emellan kanske vore bra.

 

Du hade glömt bort att citera det mycket viktiga sista jag sa "Eller kanske inte....nåt emellan kanske vore bra".

 

De andra jag sa om generalisering har jag förklarat mig i inlägget ovan.

 

Vad är det som driver er?

 

Om du läst dagstidningen någon gång den senaste tiden (Marcus Gabrielson) så kanske du förstår varför jag är upprörd. Det och Svergies förfall de senaste 10 åren eller så. Sverige är ett paradis för kriminella.

Det är det som upprör mig och driver mig.

 

Att sitta hemma och svära och spotta brukar inte hjälpa, att diskutera saken med människor som inte bryr sig eller känner likadant som jag i detta fall, skulle inte ha hjälpt. Då använde jag tråden "Avreagera dig!" här på eforum. För att på så sätt "skriva av mig", kanske andra känner likadant som mig och också vill skriva av sig.

 

När man skriver i ett forum som "Avreagera dig!" så behöver man avreagera sig. När man är för***** så kanske inte allt man säger innehåller vackra blommor och lekande barn. Då kan det komma ut ett och annat inlägg som man kanske inte kan stå för i en mera normal sinnestämmning (som mitt inlägg om generalisering).

 

//MVH Mindsleep

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Ska inte avreagera mig för mycket angående det här, annat än att undra varför det i vanliga fall som detta inte görs det som behövs, dvs. att inhämta just det som saknades - teknisk bevisning, Har man huvudmisstänkta för ett grovt brott, varför införskaffar man då inte bevis in absurdum i form av ex. deras kläder, skor osv där fibrer och dylikt kan binda dem vid ett brott. Kostar det för mycket? Eller har inte den vardagliga polisverksamheten tillgång till den kompetens som besitts av ex. SKL? Kanske dessa resurser bara får användas när "viktiga" personer mördas i vårt land?

 

Jag tror att detta fall hade kunnat lösas rätt enkelt med lite tester på de misstänktas hem, kläder och så vidare,

 

[inlägget ändrat 2005-07-21 04:40:50 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I just detta fallet så hade man en enorm bevisning mot dem...vittnen.

 

Både vänner och "bystanders". Helt plötsligt började vittnerna ändra sina historier. "Man mindes inte" eller "hade glömt bort".

 

Det är vad jag kan förstå i alla fall av detta fallet.

 

En kille hade tydligen erkänt att han sparkat honom i magen...men som sagt. I Sverige är inte det brottsligt längre.

 

Mer irriterad blir man där politikerna försöker skaffa billiga poäng. Någon fpáre (Tar bodströms plats om borgarna bli vald) sa att han var djupt oroad över våldet och det minskande förtroende som Svenskarna har för rättsväsendet. Sossarna svarade som alltid avfärdande att det var fel på undersökningen som aftonbladet hade gjort.

 

Hur många behövs sparkas ihjäl förren politikerna gör något?

 

Jag skäms lite för att säga det (Eftersom jag hyste stor respekt för Anna Lindh) men när Anna Lindh mördades av en galning så blev de hetsjakt på galningar som går lösa.

 

Måste det till att en person med viktig samhällstatus drabbas för att det ska hända något.

 

Redigerar detta inlägg med följande lilla historia som jag tycker är rätt skoj. Stog i tindningen för en tid sedan:

Detta hände tydligen i Norge. En man var ute och filmade på Oslos gator med en kamera då han plötsligt fick syn på 2 st stökiga män. De trakasserade förbipasserade och betedde sig allmänt stökigt. Han följde efter och filmade dem. Utanför en restaurang så anföll de 2 mänen ett par 1 kvinna och 1 man. Mannen med kameran filmade förloppet tills han tyckte det räckte för bevisning sedan gick han bort till männen och knockade dem. När polisen kom hittade de förvånnat 2 männen fortfarande knockade och killen med kameran räckte över filmen med bevisningen.

 

Vet inte om det har att göra så mycket med mitt tidigare inlägg men med trådan kan väll ordet "rättvisa" passa in :)

 

 

//MVH Mindsleep

[inlägget ändrat 2005-07-21 05:09:06 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla denna tråden på flashback: http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=208025

 

Där får man reda på vilka gärningsmännen är bl.a.

 

Rätt intressant diskussion där i övrigt också, som t.ex. att varje gång en polis faller offer för kriminella så lyckas man alltid döma gärningsmännen.

Tror inte att det finns ett enda ouppklarat polismord i Sverige.

Tillfällighet? Knappast...

 

[inlägget ändrat 2005-07-21 06:58:46 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla denna tråden på flashback: http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=208025

 

Där får man reda på vilka gärningsmännen är bl.a.

 

Tackar för länken. Läste den och fann huvudman nummer 1. Otroligt att de lyckades gräva fram EXAKT samma bild som aftonbladet fast ocensurerad.

 

Fortsatte läsa tråden men jag tröttnade på att den spårade ur i nån slags "rasdebatt" lite märkligt med tanke på att gärningsmännen var etniska svenskar.

 

Såg föresten en länk som nån postat där 2 killar blir tok-spöad av inte "etniska svenskar". Den används i rasistdebatter. Den är EXTREMT obehaglig och har sänts i "Efterlyst". Jag skiter om det är "inte etniska svenskar" eller "etniska svenskar" det är så idiotiskt så man fattar inte att folk beteer sig så där.

 

En polare till de 3 som spöar skiten ur de 2 killarna filmar och man hör en kille hålla i en annan kille som ligger och han säger nåt liknane:

"Fattaru, du e död, fattaru."

 

En annan kille kommer mot den liggande killen och sparkar honom i huvudet så han blir medvetslös? Han vänder sig sedan mot den andra killen och smackar till honom så han går i backen.

 

Killen som filmer utbrister glatt:

"Fattaru, Double Jam hahaha....brorsan vad säger du...en kommentar...hahaha" han vänder sig mot en 4é snubbe som är på väg därifrån (han verkar inte deltagit i misshandeln).

 

Det verkar utspela sig i Göteborg mitt på avenyn eller nåt, fullt med folk och bilar bara ett par meter där ifrån men ingen vågar ingripa.

 

Har hört att domen blev att alla vart frikända förutom galningen som galningen som man ser i filmen sparkas. Han fick 2 år och böter.

 

Gissa hur länge han har suttit av, vet ej, men skulle tro han satt 1 år eller dyl.

 

Helt sanslöst!

 

Alltså bara det man ser av filmen så skulle de här killarna få fängelse, hela bunten. Till och med han som filmar. Det är så rått och omänskligt beteénde att man mår illa.

 

//MVH Mindsleep

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Tackar för länken. Läste den och fann huvudman nummer 1. Otroligt att de lyckades gräva fram EXAKT samma bild som aftonbladet fast ocensurerad.

Hittade den inte därinne, kan du posta länken (eller maila, det kanske bryter mot någons etiska känslighet annars =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Det verkar utspela sig i Göteborg mitt på avenyn eller nåt, fullt med folk och bilar bara ett par meter där ifrån men ingen vågar ingripa.

Du menar väl saken som filmades av de själva vid Norrmalmstorg i Stockholm? Han var tydligen en rätt lovande junior i Hammarbys seniorlag har jag för mig tills detta kom fram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
NWM skrev:

Jag blir konfunderad när människor som jag uppfattar som både begåvade och bildade skriver så otroligt korkade och pöbelaktiga inlägg som vi ser exempel på i den här tråden.

 

Citat ur mitt inlägg:

Inte konstigt. Gratis gym, kabel-TV och annat fint. Bättre mat än i skolorna. Slipper ut efter halva straffet om du uppför dig väl. Det är inget straff att sitta i fängelse här. Rena hotellet.

 

 

Vad är det som driver er?

 

Vad är det som är pöbelaktigt i mitt inlägg?

 

Den drivande faktorn är väl främst att man blir förbannad när samhället ser ut som det gör. Jag undrar stilla vartåt samhället är på väg när jag ser alla löpsedlar och läser om allt som händer.

 

Sen undrar jag vad som är den drivande faktorn när folk bara ger sig på någon oskyldig och spöar denna utan anledning?

 

Det är så omoget att bara slå ned någon för att det är kul i princip eller för att jag behöver pengar. Då är det OK att slå ned första bästa på gatan och råna personen. Nä, verkligen inte.

 

Insider hade något inslag om utländska ungdomar som sätter skräck i förorterna i Stockholm. De har mer eller mindre som "yrke" att råna folk när de behöver pengar. Oskyldiga personer blir deras "bankomater".

 

En utländsk kille säger till Insiderreportern att de har inte för avsikt att skada personerna som de rånar. Nä, men tror de inte att de skadar folk för livet när de slår ned någon och fortsätter sparka när personen ligger ner.

 

Kan det vara filmer som folk inspireras av?

Då skulle jag gå ut och leka Steven Seagal i stan. Bara för att jag tycker det är ashäftigt när han slår ned folk som plockepinn.

 

Nä, jag förstår det verkligen inte...

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

[inlägget ändrat 2005-07-21 09:24:51 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insider hade något inslag om utländska ungdomar som sätter skräck i förorterna i Stockholm. De har mer eller mindre som "yrke" att råna folk när de behöver pengar. Oskyldiga personer blir deras "bankomater".

 

En utländsk kille säger till Insiderreportern att de har inte för avsikt att skada personerna som de rånar. Nä, men tror de inte att de skadar folk för livet när de slår ned någon och fortsätter sparka när personen ligger ner.

 

Enligt mindsleep, som enligt honom/henne själv läste hela flashbacktrådet, var det ”svenska” svenskar som misshandlade killen. Jag tror inte att det gjorde mindre ont. Det spelar knappast någon roll för stackaren som blev misshandlad till döds och hans familj. Konsekvenserna är samma.

 

Jag har inte sett Insidern och undrar därför vilka det var som misshandlade folk i Stockholm? Invandrare eller utlänningar? Att fattiga förorter har hög brottslighet är inget nytt. Eftersom invandrare i regel hör till de fattiga bor de i förorterna osv.

 

För övrigt vill jag påpeka att utlänningar och invandrare inte är samma sak. Den som föds i Sverige av invandrade föräldrar är väl ingen utlänning och knappast invandrare.

 

Det beror egentligen på i vilket sammanhang man använder ordet. Zlatan, med sina bosniska föräldrar är guldsvensken, medan en kriminell invandrare är just invandrare.

 

En invandrare som bott i Sverige kanske längre än i landet som han kommer ifrån förblir invandrare, eftersom han invandrat till Sverige, vilket är ett faktum som inte kan ändras. Däremot kan inte samma person för all framtid betraktas som utlänning eftersom utlänningar ”finns utomlands”.

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska citera mig så citera hela mitt inlägg. Välj inte ut vissa ord. Du borde ha tagit med hela mitt inlägg ang. faciststater...det vill säga även:

 

Nu låter du som en ordförande i ROKS :)

[OBS skoj, jag kunde inte låta tillfället glida mig förbi]

 

Jag kan förstå att man känner ilska, det gör jag också, men därifrån till att önska sig till ett medeltida samhälle är steget väldigt långt för mig. Att antyda att (halv)diktaturer är att föredra framför demokrati är i mina ögon mycket egendomligt. Vad som inte är ett dugg egendomligt är att människor i diktaturer som kämpar för demokrati tar illa vid sig av dylika tankegångar.

 

Det är vår demokrati som ger dig rätten att uttrycka din åsikt. Intet på något sätt vill jag frånta dig rätten att anse att brottslingar skall misshandlas av andra brottslingar men det vore intressant att få reda på hur det skall minska brottsligheten.

 

 

Ja jösses....nä rättvisa idag är lika med medborgargarden och hyra in torpeder som får hjälpa en med en rättfärdig rättvisa.

 

JAJA, jag vet det skulle nog inte bli bättre om man gör ovanstående. Men jag har svårt att se att de skulle bli sämre!

 

Så du tror inte att det skulle bli sämre? Vems rättvisa är det då du tänker på? Ärligt talat så vet jag inte riktigt vad jag skall svar på det.

 

Vad jag däremot vet är att varje gång någon skriver eller säger att diktatur är att föredra framför demokrati så kommer jag att försöka göra min röst hörd. Om en del inte tycker om det så är det något som jag kan leva med.

 

 

 

Undrar varför balkan bor väljer att planera sin stöld-semester i Sverige?

 

Tyvärr hinner jag inte svara på den frågan för jag måste arbeta så att jag har råd att försörja dig mindsleep. För det vet alla att norrlänningar lever på bidrag och du bor ju i norrland alltså är det jag som försörjer dig.

 

-nisse

 

If we quit voting,

will they all go away?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat ur mitt inlägg:

Inte konstigt. Gratis gym, kabel-TV och annat fint. Bättre mat än i skolorna. Slipper ut efter halva straffet om du uppför dig väl. Det är inget straff att sitta i fängelse här. Rena hotellet.

 

 

Vad är det som driver er?

 

 

Vad är det som är pöbelaktigt i mitt inlägg?

 

Inte ett dugg pöbelaktigt, det faller under kategorin "korkat":)

 

Nej allvarligt talat tror du verkligen att det är trevligt att sitta i fängelse? Har du provat eller redovisar du något som du läst i Aftonhoran eller Sexpressen?

 

-nisse

 

[benämningen "Aftonhoran" och "Sexpressen" speglar på ett adekvat sätt vad jag anser om dessa två publikationer]

 

If we quit voting,

will they all go away?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en annan bild på han som jag hittade i tråden på fb

Xxxx Xxxxxxxxxx heter den oskyldige.

 

 

Det är ju inte direkt sällsynt att det händer sånt här. Att till synes uppenbart skyldiga människor går fria eller döms till förvånansvärt låga straff. Folk blir upprörda och arga och förbannar det svenska rättväsenet och sen händer ingenting mer. Diskuteras sånt här överhuvutaget i tex riksdagen? Det som egentligen upprör mig mest är att hela straffskalan aldrig används. Döms någon för ett brott som kan ge 5-10 år och utan tvekan är skyldig kan man ge sig fan på att rätten alltid hittar nån anledning att ge 5 istället för 10.

 

 

[inlägget ändrat 2005-07-21 12:26:42 av Cechise]

[bild raderad och inlägget redigerat 2005-08-03 19:43:35 av moderator. Man hänger inte ut personer sådär. /[sH]]

 

[inlägget ändrat 2005-08-03 19:47:28 av [sH]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Oavsett om de var skyldiga eller inte visar deras umgänge och familj vilken typ av personer det handlar om. Att sitta om jubla i en rättegång framför två föräldrar som mist en son är minst sagt osmakligt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För normala* människor är det en tragedi att ens barn sparkar ihjäl en människa. En normal människa skulle bli förkrossad oavsett domen. De jävlarna har tagit livet av en människa oavsett om det går att bevisa eller inte. De har ju erkänt att de sparkat och hoppat på offret.

 

*med normala människor menar jag de som har ett samvete och kan skilja på rätt och fel

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
De har ju erkänt att de sparkat och hoppat på offret.

Det är det som jag inte får ihop med domen. Är det själva sättet de misshandlade på som inte går att styrka, att det inte går att avgöra om det var med uppsåt att döda? Sparkar man någon uppretade gånger i huvudet har man väl bara en sak i tanken? Och är man så oförstående för vilka konsekvenser sådant våld har (och därför enligt domstol inte har uppsåt att döda) ska man ju spärras in ändå, eftersom man då faktiskt är ännu farligare för sin omgivning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Inte ett dugg pöbelaktigt, det faller under kategorin "korkat":)

 

Nej allvarligt talat tror du verkligen att det är trevligt att sitta i fängelse? Har du provat eller redovisar du något som du läst i Aftonhoran eller Sexpressen?

 

Ja, då får det väl falla under kategorin "korkat" då. :-)

Alla har vi olika åsikter och förutfattade meningar om saker. Många åsikter tycker jag också är rubbade eller korkade, men det accepterar jag.

 

Om det är trevligt att sitta i fängelse har jag ingen aning om. Vill verkligen inte få den erfarenheten heller. Det hela bygger på vad jag läst i kvällsblaskorna och sett på samhällsprogram i TV.

 

Att de sedan vinklar sina saker får ju hållas för tidningarna och TV. Jorunalister kan ju verkligen vinkla saker för att få folk att tycka likadant. TV har ju en enorm kraft att få folk att tycka likadant som journalisten.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...