Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Dagens Advokat

MH

Recommended Posts

Läste just i Aftonbladet (var annars) om en lärarinna (vad kallas kvinnlig pedofili?) som haft sex med en av sina elever. Motivet till att hon inte skall få fängelse:

”Att placera en attraktiv ung kvinna som Debbie i det helveteshålet är som att att kasta in en stycke rått kött till lejon. Jag tror inte att Debbie skulle överleva”

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,675153,00.html

Det är rätt, kasta bara fula kvinnor i fängelse ;)

(nej, jag tror inte att den lille gossen kände sig speciellt utnyttjad)

Anjuna Moon
Det är rätt, kasta bara fula kvinnor i fängelse

Jo, den advokaten hade inte riktigt huvudet på skaft =)

(nej, jag tror inte att den lille gossen kände sig speciellt utnyttjad)

Nä, jag tänkte samma sak, jag förstår verkligen inte resonemanget, vilken 14-årig grabb skulle inte sälja sin själ för att ha varit i den grabbens kläder.

Nej, den advokaten kan verkligen inte ha haft en bra dag :)

vilken 14-årig grabb skulle inte sälja sin själ för att ha varit i den grabbens kläder

Fast lärarinnan borde ju veta bättre. Om det hade varit en snygg 24-årig manlig lärare och en smickrad 14-årig tjej som skröt om erövringen för sina kompisar så hade vi tävlat om att fördömma det hela och kallat det övergrepp, utnytjande av beroende, manipulation osv...

[inlägget ändrat 2005-07-20 19:12:57 av MH]

Om det hade varit en snygg 24-årig manlig lärare och en smickrad 14-årig tjej som skröt om erövringen för sina kompisar så hade vi tävlat om att fördömma det hela och kallat det övergrepp, utnytjande av beroende, manipulation osv...

Jag erkänner att min ryggmärgsreflex skulle vara så om det gällde det omvända.

Jag har själv haft en sexuellt erfarenhet med en tjej i 27-års åldern när jag var 15 nätt och jämt, hon var i och för sig inte någon lärare. (mja, på ett sätt var ju hon det :)

Kanske blev jag skadad för livet, men då kändes det inte så och jag märker inte av det nu. (hmm...i och för sig har min omgivning lite åsikter om mig :)

Nu är ju varje människa i och för sig unik, men är det helt omöjligt att tänka sig att pojkar, rent generellt, ser en sådan erfarenhet annorlunda (i positiv bemärkelse då) än lika unga tjejer? eller reagerar vi per någon naturlag exakt likadant oavsett vilket kön vi har?

Äh..kanske sitter jag fastcementerad i det gamla patriarkaliska tankesättet...

[inlägget ändrat 2005-07-20 19:36:05 av Pentti H]

vad kallas kvinnlig pedofili?

Är pedofili likafullt. Ingen skillnad om du är man eller kvinna.

Undrar fö om rätten tar nån hänsyn till att pojken inte hade nåt emot det. Den här LeTourneau (hon som fick barn och gifte sig med sitt "offer") dömdes ju till barnvåldtäkt. Och vem är det egentligen som gör anmälan, lär ju inte ha varit pojekn iaf?

Edit:

Såg just att det var mamman som hade anmält

[inlägget ändrat 2005-07-20 19:42:14 av Cechise]

Stefan Eklinder
vad kallas kvinnlig pedofili?

Brukar ofta vara en man, men kan också vara kvinnor:

http://story2study.synkron3.uni2.dk/sw765.asp

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

- Albert Einstein

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

Har ungefär samma erfarenhet som du. Trots att damen ifråga bara var 22 (och gift...) så tyckte jag att det var så pinsamt med "tanten" att jag aldrig skulle ha skrutit med det för någon kompis. MEn jag hade definitivt inte någonting emot det. Den ena störningen jag har märkt av är att jag har extremt svårt att tro på folk som påstår att dom aldrig varit otrogna, typ:-(.

Undrar om man verkligen kan vara så himla kategorisk och säga att det alltid är ett utnytjande när det blir åldersskilnader? Jag lider i alla fall av alvarliga könsstereotyper.

Fast i fallet med lärarna har vi ju ett direkt beroendeförhållande. Då är det ju något som är väldigt galet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...