Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

frågor om HP HX4700


Micke__1

Rekommendera Poster

Hejsan, jag har kollat på handdatorer i ett bra tag nu. Men jag har bara inte kommit fram till vad jag ska ha den till. Men jag har nu sett att den hx4700 kanske kan hjälpa mig i vardagen så pass mycket att jag inte längre behöver leta efter den "killer" programvaran som skulle få mig att köpa en pda. Jag skulle vilja veta av nån som har den om den funkar till belåtenhet.

 

Vill ha så många anslutningsmöjligheter som möljligt. Blåtand, ir och wifi är inbyggd. Antar att de fungerar som de ska, när man tex ska koppla den till mobilen för att ansluta till internet. Vet att det finns ett compact kort som har vanlig nätverksanslutning som jag skulle vilja köpa till isåfall, nån som provat om det fungerar?

 

Kan man använda vodafones 3g kort i denna på någe sett, eller finns det någon sådan adapter?

 

Fungerar den bra med GPS och visa karta mm?

 

Kan man ha ett compact flash microdrive för att utöka minnet till 4 GB? Eller vad är gränsen på minnes storlek?

 

Kan man köra skype på den via wifi utan problem?

 

Funkar den att spela media, så som divx och mp3 bra?

 

Är det bra batteri tid?

 

Kan man ta ett usb minne som man använder till laptopen och använda i denna?

 

Kan man använda usb kopplingen till datorn och få upp den som en flyttbar disk i utforskaren?

 

Fungerar det externa tangenbordet bra?

 

Jag tänkte installera ncp vpn klient på den och koppla upp mig till företagets mailserver. funkar mailsynken bra?

 

 

Många frågor, som jag säkert hittar på olika platser. men har den en sådan får du gärna svara vad du tycker om denna.

 

[inlägget ändrat 2005-07-18 20:22:09 av greenbay]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag valde mellan HP 4700 och en Qtek 9090.

 

Jag valde Qtek 9090 för den har "redan" GSM/GPRS inbyggt.

Dock har den inte VGA upplösning.

 

Vodafone säljer 3G korts lösning men dock för PCMCIA kortplats, Finns ej 3G kort som CF ännu, vad jag vet.

 

Det finns CF GPRS/GSM module för ca 2000-2500kr på dustin.se

 

TOMTOM navigator funkar bra i HP 4700, via CF GPS eller via Bluetooth GPS.

 

MP3 funkar fint, även DivX men det krävs 3e part prog för detta. PocketDivX

 

Batteritiden är ganska okej, både på HP 4700 och Qtek 9090 faktiskt.

 

Har ännu inte hittat en USB adapter till 4700 eller till Qtek 9090, jag vet att Qtek S100 har minoUSB. Det finns kanske CF till USB.

 

Man kan få upp t ex HP 4700 som Flyttbar media i utforskaren med speciell programvara.

 

Mailen har jag inte testat via SNMP. Pop funkar kalas bra iallafall.

 

HP 4700 = 5000kr

CF GPRS kort = 2500kr

Bluetooth GPS = 1100kr

1GB SD card = 800kr

 

totalt = 9400kr plus frakt över 10000kr för en handdator....lite dyrt, med tanke på vad man får....hehe

 

Enda anledningen till att köpa en HP 4700 istället för t ex Qtek 9090 är VGA skärmen. Men dock är HP 4700 ganska mycket större än Qtek 9090.

Men Qtek har ju sitt Tangentbord som jag gillar på den.

 

Tips , vänta till Efter sommaren då kommer Qtek med en nymodell

med 3G, 4" VGA skärm, inbyggt tangentbord....nice, man fäller upp det som på en laptop.

mvh Adam

 

[inlägget ändrat 2005-07-25 21:49:45 av Adam Molin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det svaret. Man måste alltså ha ett special usb minne för att kunna få den att fungera med handdatorn, och datorn. Som sagt det blir en hel del dyrt faktiskt, men kanske kan vara smidigt att ha när man reser omkring.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag vet inte om det finns adapter för att få ett USB minne att fungera i handdatorn. Men vad ska du med det till egentligen? Du kan ju använda hela handdatorn som en usb device på din vanliga PC. Och din PC där hemma kör du ju active sync mot, så där synkar du filer där igenom.

 

Kolla även på Palm LIFEDRIVE med 4GB internt minne.

 

mvh Adam

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det finns för att det skulle vara otroligt smidigt. Det kan ju hända att en kund har en fil på ett usb minne och jag behöver kolla på det, eller ta med mig det tex.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag en Ipaq 4705, och är "göörnöjd"!!

 

Efter sista ominstallationen (både på desktopen och Ipaqen) kan jag inte hitta det fin-fina programmet "betaplayer". (spelar upp *ALLA* videofiler i fullscreen på handdatorn!)

 

Någon som vet var man kan hitta "betaplayern"?

[poäng utlovas så klart!]

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...