Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lotta vidare


Mr.Morbid

Rekommendera Poster

Nu har jag ett litet elakt problem igen med =SUMMA(ANTAL.OM($A$6:$H$6;A2:H2))

 

 

A2:H2 är den rätta raden och resten är där jag skriver in mina rader, men när jag ska dra rutan som visar antal rätt neråt så att den visar antal rätt framför varje rad så ändras även A2:H2?? hur kommer jag förbi detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du använder $ framför cell och/eller kolumn så ändras denna inte om du kopierar och klistrar in...

 

Så om du har =SUMMA(ANTAL.OM($A$6:$H$6;$A$2:$H$2)) ska det funka

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar det vart ju precis som jag ville :) vet du även vad man ska lägga in för villkor så att bara 5-6-7 rätt visas oxå? så man slipper alla 1-2-3-4?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orkar inte kolla i excel, men ungefär:

=om(SUMMA(ANTAL.OM($A$6:$H$6;$A$2:$H$2))>4;SUMMA(ANTAL.OM($A$6:$H$6;$A$2:$H$2)) ;"")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funka..fast det går inte ta bort den nu..svammlar om att man inte får ta bort en referens vad han nu menar? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

????????????????????????????

Nej nu fattar jag inte. det är inte så att du har råkat skapa en korsreferens (dvs att du skrivit in formeln i en av de celler du tittar på)?

annar har jag ingen aning. Tryck på [ESC] några gånger för att vara säker på att du inte är i något slags redigeringsläge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detdär löste sig efter en stund, men jag kan inte riktigtknepa ihop det..

Denhär formeln =SUMMA(ANTAL.OM(A6:H6;$A$2:$H$2)) har jag i rutorna som visar antal rätt..men jag vill begränsa det så rutorna bara visar 5 rätt eller mer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...