Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bilspel

andreas30

Recommended Posts

Hej!

Jag har den senaste tiden börjat känna mig lite sugen på att spela bilspel. Jag har aldrig testat något tidigare men har funderat på Colin McRae och GTR - FIA GT Racing, http://www.webhallen.com/prod.php?id=33399. Vad tror ni om dessa spel? Den här ratten är jag också sugen på:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=11784

Någon som testat denna ratt?

Sedan undrar jag om det brukar fungerar bra att spela såna här spel online? Om båda har bredbandsbolaget, har det då någon betydelse var i Sverige man sitter för om det kommer att fungerar bra (jag ber om överseende för dumma frågor här men jag kan absolut inget om nätverk eller online-spelande så jag vet inte var eventuella flaskhalsar kan tänkas vara)?

Dom senaste bilspelen jag spelat är Project gotham racing, Project gotham racing 2, Need for speed underground och Forza motorsport.

Hyfsade spel allihop fast jag kör dom på Xboxen.

Svårt att hitta recensioner på rattar tycker jag.

Spenderade flera timmar en dag utan att hitta i princip någonting. Kanske 2-3 recensioner totalt. Man vet ju inte vad man köper annars om ingen har recenserat den.

Alla onlinespel fungerar hur bra som helst med vilket bredband som helst i Sverige. Vi har så pass bra kvalité på vårt bredband så det är inga problem alls.

Momo Racing Force kan prestera mycket bra! Jag köpte den själv för att den verkade vara bäst :)

Jag kör med en sån själv i Grand prix Legends och F1 Challenge 99-02.

I F1 Challenge 99-02 och med rätt "moddar" kan man svettas rejält med den ratten.

Den är kanske lite dyrare än andra men känslan...... Mmmmmmmmmmmm... Den kan verkligen förmedla alla lustigheter som brist på grepp när man spinner loss, våldsamma kast när man kör över curbs, gradvisa motståndet när man kör allt fortare i kurvor m m.

F1 Challenge 99-02 kan ju vara lite svårt att få tag på men det är värt en del besvär. Sista F1-spelet innan Sony köpte licensen och dessutom konstruerat för att moddas. Vilket märks :)

Jag har inte kört tidigare varianter men den allmänna meningen verkar vara att de tidigare F1-xxxx inte är alls lika bra.Jag hittade min kopia för 150:- på Åhléns City i Stockholm.

En sak att observera är att man i F1 Challenge 99-02 ska ställa den "bakvänt", d v s negativ force feedback. Helt normalt att vissa rattar är så men gör man det inte blir känslan lustig. När jag startade spelet ville den svänga mer ju fortare jag körde, det ska ju gå tyngre att svänga ju fortare man kör :-)

[inlägget ändrat 2005-07-18 04:51:50 av lizardKng]

Okay, jag tackar så mycket för tipsen!

F1 Challenge 99-02 kan ju vara lite svårt att få tag på men det är värt en del besvär. Sista F1-spelet innan Sony köpte licensen och dessutom konstruerat för att moddas. Vilket märks :)

Vart hittar man såna här moddar? Är de gratis när man väl köpt spelet?

Lite här och var. Googla på "f1c 99-02 addon" så dyker det upp en massa.

Jag vet inte om att det finns några tillägg att köpa, allt jag har sett är gjort av "vanligt folk" och helt gratis.

Den här ratten är jag också sugen på:

Jag köpte en ratt med tillhörande pedaler en gång för typ 1500: - tror jag att var. En av Microsofts finaste med force feedback med mera. Jag konfigurerade den och började att köra men tyckte att det kändes helsjukt att sitt framför datorn med en ratt och köra racerbil. Så sjukt, egendomligt och konstlat så jag lämnade tillbaka ratten.

Bättre att köra med X=gas, Z=broms/back, vänsterpil=vänster och högerpil=höger.

Bosse

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

Mmm, det låter ju betydligt mindre konstlat :)

Mmm, det låter ju betydligt mindre konstlat

Jo i och för sig men jag sitter inte i en bil liksom... kanske klarar jag som yrkesförare inte av ratt och pedaler vid datorn... :)

Bosse

Hehe, det blir nog en ratt för min del! Datorspel är ju hursomhelst rätt så konstlat så man ska kanske liksom inte jämföra med verkligheten. Dessutom har jag aldrig kört racerbil i verkligheten så jag har inga referenser så att säga (jag kör mest Mazda 626 med 90 hästar under huven och kallar man det för racerbil så är man nog ganska sjuk i huvet :)).

[inlägget ändrat 2005-07-19 16:31:27 av andreas30]

(jag kör mest Mazda 626 med 90 hästar under huven och kallar man det för racerbil så är man nog ganska sjuk i huvet :)).

Du kör ju en traktor...

Racerbil är min Mazda 626 -88 sedan med 16v DOHC och 140 hk för 5800: -.

Hej vad det går! :)

Bosse

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...