Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte ens pinga!!!


Sacrified

Rekommendera Poster

Jag har ett problem som jag inte förstår mig på! Jag har en nyköpt dator som jag håller på att installera, och en äldre dator. Båda datorerna är kopplade mot en router och sedan vidare mot bredbandet. Allting fungerar finemand på den äldre datorn. Den kommer åt internet och nätverket flyter. Problemet är med den nya!

 

Jag håller på med installation av nätverksbiten och problemet är att jag kan inte välja att installera några fler protokoll som IPX och NetBIOS utan har bara "Network Monitor Driver" kvar att välja. Och jag kan inte installera "QoS Packet Scheduler" eftersom det inte heller finns att välja i listan med tjänster.

 

När jag provar pinga min andra dator står det bara "målvärden kan ej nås" och när jag kör ipconfig så står det bara "IP-konfiguration för Windows" utan att visa några som helst resultat. Jag provade att ta ett fast IP-nummer i egenskaper för TCP/IP och körde ipconfig igen efter det men den visade ändå inte mitt IP-nummer.

 

När jag provade att reparera min nätverksanslutning (om man högerklickar på anslutningen och väljer reparera) så fick jag medelandet "kan inte läsa TCP/IP inställningarna".

 

Har även provat att installera om nätverkskortet och det fungerade inte.

 

Såååå.... jag undrar om det är nån som kan tänka sig vad felet är här???

 

/Mugly

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Har du med TCP/IP i listan över installerade protokoll? Prova att avinstallera, starta om, och installera igen.

 

Om inte, går det att installera det?

Om inte, dags att installera om windows, låter som att något gick åt pipan vid förra installationen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad finns det för användningsområden för Quality of service och Ipx/Spx överhuvudtaget? Dom två är det första jag tar bort vid en Windowsinstallation.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...