Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Efter stormen!!


virtuosen

Rekommendera Poster

Vilken storm? Har bara fått lite regn, har i och för sig turen att bo väster om Vänern och tillräckligt långt norr om Göteborg, men också tillräckligt långt söder om Karlstad.

 

Ingen åska med andra ord... :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Stormen" drog förbi! Antagligen till Borås!!

:thumbsup:

 

(Datorerna "klarade sig!!")

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Här parkerade sig fete åskmolnet utanför vardagsrumsfönstret vid 19-tiden. Det blev nattsvart och avslutades med en lättare regnskur. Jag gick ut på balkongen och undrade om det var allt. Molnen lättade och solen tittade fram igen.

 

I typisk SMHI-anda varnades det för oväder. Sure! Oväder, det lilla?

De som utsattes för stormen i januari kunde få bli utan ström igen, eftersom lagningarna av strömstolpar och annat var provisoriskt gjorda.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

US. Airforce-tjänst för väder verkar vara 100procent pålitligare än "amatörerna" på SMHI.........

 

 

(Länken har jag någonstans, men vill du ha den snabbare, så "googla"!)

 

Edit: stavfel..

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-07-15 22:07:06 av virtuosen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill HA STORM. Massor med vind och en del regn!

 

Varför då? Jo jag ska ut i Stockholms skärgård i veckan och jag vill att dessa förbenade alger vänds ned i vattnet av vågorna/vinden samt att eldnings/grillförbudet hävs. Men jag vill att stormen helst ska vara över innan söndag... lite ont om tid.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2005-07-15 22:52:11 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är glad att man bor i norrland, vi har nästan aldrig extremt väder som man har i södra sverige med stormar, kraftiga åskväder eller extrem hetta.

Man slipper också sånt som giftiga alger och fästingar.

 

Iofs har vi väldigt kallt på vintern ibland med -25 eller t.o.m. -30.

Men det är bara att klä på sig ordentligt innan man går ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, jag är iofs uppväxt i Krokom, hela 2 mil NV om Östersund.

 

Extremt väder...

 

Snöstormarna som väller in från fjällen under vintern är av annan kaliber än det man ser här nere i Stockholm. Plötsligare och kraftigare. Köldknäpparna under -35 (har haft -42 i Krokom, -37 som varmast på dagen efter) är rätt frånvarande här. Det blev nog aldrig över 30 grader varmt men så stor skillnad i topptemperatur är det sannerligen inte.

 

Fästingar finns definitivt i Storsjötrakten, vår hund är bevismaterial :-) Men inte i samma omfattning som här i Stockholm. Dock finns där storsjöodjuret som är avsevärt större!!!

Till viss del kan det bero på att en jämtlandssommar oftas stavas runt 10-15 grader varm...

 

Men ändå - jag byter gärna :-)

 

[inlägget ändrat 2005-07-15 23:26:47 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...