Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Beställa Windows XP uppdateringar på skiva


qwert87

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag hjälper just nu min pappa, som bor ute på landet, med att installera om sitt Windows. Jag har en XP-skiva, men den är ungefär 3 år gammal. Ju med att min far bor på landet, sitter han på ett 56K modem, vilket omöjliggör nedladdning av alla del otaliga säkerhetsuppdateringar Microsoft släpper. Så jag undrar - kan man beställa alla dessa uppdateringar i en praktisk CD-skiva? Jag har redan beställt Service Pack 2 för IT-administratörer på CD, men det finns en väldans massa fler uppdateringar att hämta...

 

Är det någon som hittar på bra http://www.microsoft.se ? Jag gör inte det...

 

Tack på förhand!

 

//Emore

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

qwert87 skrev:

 

Så jag undrar - kan man beställa alla dessa uppdateringar i en praktisk CD-skiva?

Ser mörkt ut.

Jag kan inte påminna mig om att det kommit en samlingsuppdatering efter service pack 2. Ett drygt halvår efter att service pack 1 släpptes, så kom en CD med samlade säkerhetsuppdateringar t.o.m. februari 2004. Vi får väl hoppas att Microsoft gör likadant nu.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en nyinstallation av XP idag och efter att jag lagt in SP2 från skivan, så körde jag Windows Update och ungefär 30 viktiga/säkerhetsuppdateringar hittades. Att gå igenom alla 568 är väl onödig tidsanvändning. Dessutom behöver du inte de flesta av dem. Om du vill kan jag lista vilka som installerades hos mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig sida, tack för den!

 

För att sammanfatta det hela, om jag först installerar XP med en skiva från 2001, sen installerar nedladdad Service Pack 2, och utöver detta de säkerhetsfixar jag hittar på denna sida - är datorn fullt uppdaterad då?

 

Tack så mycket!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

 

hm, blir konfunderad. Har själv sp2 och det som kommit från Windows update efter sp2 är som i bifogade bild. Finns ytterligare 3 st att hämta på Win uppdate.

 

Men det konstiga är att kb-siffrorna ju inte stämmer för fem öre med dom som finns på den sidan jag länkade till.

Mer än jag fattar ärligt talat.

kanske någon annan förstår det bättre.

 

amos

 

 

 

[bild bifogad 2005-07-16 16:20:58 av Amos Bronson Alcott]

729831_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

 

Tillägg

 

Det pågår även en diskussion om detta i denna tråden här på forumet

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=729444

 

amos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...