Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa till vanliga mailet,ifrån outloock???


Pow_Mia

Rekommendera Poster

Hej enda sen jag prova pop3 (tror det hette så) och ställde in att min yahoo mail ska gå dit så går samtliga mail in dit dom syns inte ens när man loggar in på mitt konto på yahoo.se utan alla mail syns endast i outloock express,, vill ändra tillbaka så jag kan ha som förut . dvs loggar in på webmailet!!

provat tagit bort kontot på outlook men händer ingeting den är fortvarande connectat till yahoo's pop3 server,,

snälla någon hjälp blir snart galen på dessa microsoft sk*t programmen!

 

ps. står inte endaste förbannande råd i microsoft hemsida hur man återställer det,, inte konstigt enda dom vill är ha kunder och tjäna $$ sk*ter fulltständigt i om nån inte vill ha deras tjänst mer.

 

 

tack för alla hjälp..

 

MVH

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Vad händer om du går in i ditt konto på Outlook Express, väljer Properties, därefter Advanced och kryssar i "Leave a copy of messages on server"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Gå in via Kontrollpanelen, Epost. Markera ditt yahookonto och tryck på

Egenskaper. Under fliken Server kan du ta bort POP3 från det kontot.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom kontot varbortaget och det forsatte att ta emot mina konton så gjorde jag följande, jag skapade tillbaka mitt konto , dvs fyllde i pop3 server och login därefter dubbelklickade jag på mitt konto och äntligen kom jag in i dess egenskaper , där fann jag det ni sa

och kryssade i "Leave a copy of messages on server"?

 

men detta gjorde ingenting!!!! jag har ca 25st mail som jag hade i mitt konto och enda sedan jag fixade Outlock express för endast testa om det gick så "tog" den mina samtliga 25mail och flyttade dom till sitt konto så dessa syns endast i outlock i min mail står det ::: 0-mail

dessa 25st mail var redan lästa men dom var ändå viktiga!!

 

tänkte om jag tarbort i outlock kontot kommer dom tillbaka till min yahoo mail tro????

 

snälla nån därute borde väl kunna hur man löser detta??????????

man borde ju kunna genom några mus klick göra så att man inte vill använda sitt konto i pop3 läge nån mer och att det återställs!

ska väl ändå inte vara så här krångligt!!!

 

 

Av: bmhson

 

Hej

Gå in via Kontrollpanelen, Epost. Markera ditt yahookonto och tryck på

Egenskaper. Under fliken Server kan du ta bort POP3 från det kontot.

 

 

-----nej det finns ingen sådan egenskap!!!! menar du i windows kontrollpanel???? finns inget där som heter Epost! eller om du menar outlock kontrollpanel ??? finns ingen kontrollpanel för outlock heller.

samma med yahoo.se finns inget kontrollpanel där heller , finns bara epostaltenativ om man ska ändra inställningar!!!

 

 

TACK SOM FÖR ALL HJÄLP JAG KAN FÅ!!!!!

 

//MVH mIA

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Du verkar ha strulat till det ordentligt.

 

...att det återställs!
Det tror jag inte att du kan, för varför skulle Yahoo spara på mail som dom redan har skickat till dig, via POP3-kontot?

 

Enda chansen att få tillgång till dom mailen är nog att öppna mailen och skriva ut dom från Outlook Express. Förutsatt förstås att du inte har tagit bort dom därifrån redan.

 

Jag har inte yahoo, men kan man inte från själva webbkontot aktivara/avaktivera "spara en kopia på servern" eller vad det nu kan stå där?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki då förstår jag,,, dvs (att väl när dom har skickats till ett pop3 konto så som outloock så kommer dom förbli där! dvs gammla lästa mail)

 

men om vi skippar det, så värkar det inte gå att tabort mitt konto helt där!

det värkar som om mina uppgifter finns där än! dvs inloggning o pass.

jag har ju givetvis tagit bort mitt konto i konto altenativet så där är det tomt men det känns som sagt mina uppgifter är lagrade någonstanns i programmet,,

 

finns det någon system fill som man kan tabort där han exempel lagrar uppgifter om konton???

eller går det tabort porgrammet helt ifrån Xp?? för mig läst någonstanns det inte går, har för mig jag redan tagit bort i windows komponenter,,

 

 

tack för din hjälp!

 

mvh mIA

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Det verkar skumt att den hämtar mail, när du inte har några konton.

 

På den bild som du bifogade finns det ju inga konton inlagda.

 

MEN om du i den andra rutan som fanns på den bilden bockar ur allt under rubriken Skicka/ta emot meddelanden kanske datorn förstår dig.

 

Starta dessutom om datorn och öppna sen aldrig Outlook Express när du är uppkopplad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu tror jag det funka! :):thumbsup:

för när jag fick mail angående att du hade besvarat detta inlägg så kolla jag i outloock och där stod det "inget nytt medelande"

 

måste ju självklart betyda= ej connectad till något mail-konto!

 

 

BMHSON:: tack för all tid och hjälp du har lagt ner! uppskattas verkligen!

jätte snällt av dig!

 

ha en underbar helg !

 

MVH,, mIa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...