Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bandlös DV?


gurkpastejen

Rekommendera Poster

gurkpastejen

Jag har tänkt att köpa en videokamera. jag kollade på pricerunner och hittade några bra i min prisklass. men det var en kamera som hade inspelningsformatet "bandlös DV". när jag kollade lite mer på produktinformationen så stod det: Minnesstöd: Ja, och Minnestyper: SD Memory Card. Det stod också att den inte har några anslutningar, typ USB, Firewire eller dylikt. Betyder det att den spelar in på SD memory card och att jag måsta ha någon sorts ingång för Memory cardet i datorn? Ingen aning om hur det funkar faktiskt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
bandlös DV

 

Låter skumt.

 

SD Memory Card

 

DV-formatet behöver ca 219 MB/minut, så det får bli ett rejält minneskort om du ska ha nån nytta av det.

 

Har du länk till kameran? Vill nog kika mer på den...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger värdelöst utan att veta vad det är för produkt. Föra att filma video som går att se i fullskärm måste kameran använda band eller DVD-skiva. Jag känner till att det finns åtminstone en kamera som spelar in på en inbyggd hårddisk. Den har dock alla nödvändiga anslutningar. Jag minns inte vad det var för märke och modell men om ”din” kamera kostar några tiotusentals kronor är min första mening helt fel.

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...